سلامت جسم و روان

درک اهمیت سلامت جسم و روان

۴ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

از توصیه های مراقبت از مو که کار نمی کند ناامید هستید؟ از این نکات استفاده کنید

اگر دوست داشتید در مورد مراقبت از مو بیشتر بدانید، ادامه دهید و مقاله زیر را بخوانید. اگر به نکات ارائه شده توجه کافی داشته باشید، برای زندگی اجتماعی شما مفید خواهد بود. در این مقاله می‌خواهید برخی از بهترین نکات را در مورد اینکه چگونه موهای خود را به بهترین شکل ظاهر کنید، بیابید.
موهای سالم نتیجه داشتن بدنی سالم است. یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی داشته باشید و مقدار زیادی آب تمیز بنوشید تا ظاهر موهای خود را بهبود بخشد. اگر می خواهید موهایتان تا حد امکان قوی و سالم باشد، مطمئن شوید که رژیم غذایی شما شامل موارد ضروری مانند پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و چربی های مفید است.
روزانه یک مولتی ویتامین مصرف کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای تضمین رشد موی سالم، داشتن یک رژیم غذایی متعادل با ویتامین‌های فراوان است. مصرف روزانه یک مولتی ویتامین مکمل دریافتی شما در رژیم غذایی است تا اطمینان حاصل شود که نیازهای بدن شما برآورده شده یا بیش از حد نیاز دارد. یک ویتامین با کیفیت بالا که برای افراد در سن و جنس شما طراحی شده است را انتخاب کنید.
مو وقتی خیس است بسیار شکننده است. از شانه زدن یا برس زدن موهای خود در صورت خیس بودن خودداری کنید. وقتی خیس است و شما سعی می کنید آن را مسواک بزنید، راحت تر می شکند و کشیده می شود. حداقل صبر کنید تا موهایتان مرطوب شود تا موهایتان را برس بکشید، این کار آسیب را به حداقل می رساند.
از برس موی خود روی موهای خیس استفاده نکنید. همیشه از یک شانه یا چنگال های خیس زیبای خود استفاده کنید. برس مو باعث شکستگی و شکافتن انتهای مو می شود. فقط موهای خود را به آرامی با حوله خشک کنید و با شانه زدن به آرامی موهای خود را با یک شانه دندانه دار یا حتی انگشتان خود، گره ها را از بین ببرید. تا حد امکان اجازه دهید هوا خشک شود تا آسیب گرما به حداقل برسد.
هر چیزی را که می شنوید باور نکنید. اگرچه ممکن است این باور عمومی باشد که کوتاه کردن مو باعث رشد سریع‌تر آن می‌شود، اما این اشتباه است. با این حال، کوتاه نگه داشتن انتهای مو و بدون نوک شکاف می تواند موهای شما را بلندتر و پرتر نشان دهد. انتهای شکاف نازک به نظر می رسد و اغلب به سختی دیده می شود در حالی که انتهای سالم ضخیم تر است و این حجم به ایجاد توهم طول بیشتر کمک می کند.
اگر شوره سر دارید، از شامپوی ملایم استفاده کنید. موهای خود را تا حد امکان بشویید و مطمئن شوید که پوست سر خود را ماساژ می دهید. اگر این کار جواب نداد، یک شامپوی ضد شوره تهیه کنید. همچنین باید به دنبال عادت های بدی باشید که باید از آنها خلاص شوید، مانند کم خوابی.
گاهی اوقات ممکن است به چیزی در هوا حساسیت داشته باشید که می تواند بر کیفیت موهای شما تأثیر بگذارد. به دکتر بروید تا ببینید آیا چیزی در هوا وجود دارد که بر سلامت یا ویژگی های فیزیکی شما تأثیر می گذارد. این می تواند به رفع مشکل در جوانه کمک کند، به طوری که به یک مسئله جدی تر تبدیل نشود.
از سفید کننده برای موهای خود استفاده نکنید. در حالی که سفید کننده می تواند هایلایت های فوق العاده ای را به شما بدهد، اما ساختار موهای شما را نیز خراب می کند و آن را خشک و شکننده می کند. زمانی که موهای شما خشک و شکننده است، به راحتی می شکنند و برس زدن آن دشوار خواهد بود. حتی گران ترین نرم کننده های مو نیز نمی توانند موهای آسیب دیده از سفید کننده را احیا کنند.
هنگامی که زیر آفتاب گرم تابستان هستید از موهای خود مراقبت کنید. نور خورشید می تواند موهای شما را خشک کند و کلر و نمک اقیانوس ها حتی خشن تر هستند. وقتی بیرون از منزل هستید کلاه بپوشید و بعد از رفتن به استخر کلردار یا اقیانوس موهای خود را با آب شفاف بشویید.
برای داشتن موهای خوب باید سبک زندگی سالمی داشته باشید. استرس بیش از حد، سیگار کشیدن، غذاهای غیر مغذی و ورزش نکردن همگی باعث آسیب به موهای شما می شوند. بنابراین، برای کمک به مراقبت با کیفیت خوب و توانایی مدیریت صحیح آن، از داشتن یک سبک زندگی ناسالم اجتناب کنید، در عوض سالم زندگی کنید!
هنگام شامپو زدن، باید از پاک کردن روغن های طبیعی موهای خود اجتناب کنید. حتی اگر موهای شما چرب است، یک شامپوی تند که تمام چربی را از بین می برد، می تواند در جایی که موهای شما بیش از حد چربی تولید می کند، یک اثر برگشتی ایجاد کند. به جای آن یک شامپوی ملایم انتخاب کنید. برای اینکه در امنیت باشید، می توانید به طور کلی استفاده از شامپو را کنار بگذارید و فقط از نرم کننده استفاده کنید.
بهتر است از شانه زدن و برس زدن موها در حالی که خیس هستند خودداری کنید. موها زمانی که خیس هستند ضعیف تر می شوند و با هر ضربه شانه یا برس، احتمال شکستن فولیکول های مو افزایش می یابد. درعوض، قبل از شروع هر گونه روش نظافتی، مانند اینها که استرس ملایمی به مو وارد می کند، صبر کنید تا موها خشک شوند.
به طور خلاصه، اگر فکر کرده اید که بهترین روش ها برای مراقبت از موهای خود چیست، در حالت ایده آل، اکنون پاسخ ها را کشف کرده اید. همانطور که تضمین شده است، چندین راه فوق العاده برای حفظ آسان و ساده موهای خود به شما داده شده است. همین حالا بروید و این نکات را امتحان کنید و مطمئن باشید که موهایتان را خیلی بیشتر نشان خواهید داد.

مطالعه بیشتر: نکاتی برای کمک به مدیریت موفقیت آمیز ریزش مو

۰۷ آذر ۰۰ ، ۱۷:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

مشکل مو؟ از این نکات برای تغییر استفاده کنید!

موهای زیبا و سالم چیزی است که اکثر مردم برای آن تلاش می کنند. بهترین راه برای بهبود ظاهر و احساس موهایتان این است که تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد موضوع کسب کنید. نکات موجود در این قسمت را در رژیم روزانه مراقبت از موهای خود اعمال کنید و در کوتاه مدت از مزایای آن بهره مند خواهید شد.
ادامه دهید و ضرب المثل قدیمی را در مورد برس زدن موهایتان 100 بار در روز فراموش کنید. مسواک زدن بیش از حد می تواند منجر به ریزش مو، شکستن تارها و افزایش تولید روغن شود. برس زدن معمولی موهایتان یک یا دو بار در روز برای سالم ماندن و عاری از گره خوردن و رسوب کافی است.
موهای مجعد خود را با روغن های طبیعی طبیعی مرطوب کنید. بدون در نظر گرفتن قومیت، موهای مجعد مستعد خشکی و شکستگی هستند. در حالی که مرطوب کننده های زیادی در بازار وجود دارد، روغن های ساده مانند جوجوبا و نارگیل به راحتی توسط بدن شما استفاده می شود. علاوه بر این، آنها ارزان هستند!
یک نکته مفید برای داشتن موهایی بدون گره این است که هنگام استفاده از نرم کننده، نرم کننده را با یک شانه دندانه پهن روی موهای خود شانه کنید. این اطمینان حاصل می کند که محصول به طور یکنواخت روی مو پخش می شود و در عین حال هر گونه گره خوردگی را که ممکن است داشته باشید از بین می برد.
برای به حداقل رساندن شکستگی، قبل از استفاده از شامپو مطمئن شوید که موهایتان کاملا خیس است. بیش از یک عروسک در اندازه یک چهارم استفاده نکنید. سپس برای شروع به مالیدن شامپو بین کف دستان خود ادامه دهید. مطمئن شوید که بیش از 30 ثانیه یا بیشتر کف نکنید.
هرگز در حین خشک کردن موها را با حوله نکشید. این می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث وز و شکستگی شود. به جای مالش، موهایتان را خشک کنید و به آرامی رطوبت موهایتان را بگیرید. سپس در صورت تمایل آن را در حوله بپیچید. همچنین بهتر است موهایتان را در حالی که هنوز خیس هستند برس نزنید یا شانه نکنید، مگر اینکه شانه ای که استفاده می کنید دندانه پهن باشد.
پس از شامپو کردن موهای خود، همیشه باید آن را به بهترین شکل ممکن آبکشی کنید. حتی اگر فکر می کنید تمام شامپوها از موهایتان خارج شده اند، باید دوباره آن را آبکشی کنید. باقیمانده شامپو می تواند باعث تجمع و خشکی مو و پوست سر شما شود که می تواند باعث شوره سر شود.
سعی کنید هر از چند گاهی نوع شامپوها و نرم کننده هایی را که استفاده می کنید تغییر دهید. موهای شما ممکن است به نوع محصولاتی که استفاده می کنید عادت کنند و به همان خوبی که در ابتدا ممکن است به آنها پاسخ ندهند. برندهایی را که استفاده می کنید تنزل ندهید!
هنگام شستن موهای خود از دو نرم کننده استفاده کنید. بعد از اینکه شامپو را از روی موهای خود آبکشی کردید، یکی را در حمام استفاده کنید. حالت دهنده دیگر یک نرم کننده ترک است. باید بعد از بیرون آمدن از حمام و حوله موهایتان را استفاده کنید. ترکیبی از نرم کننده ها باعث کاهش استاتیک موهای شما می شود و همچنین آن را سالم، نرم و قابل کنترل می کند.
هنگامی که زیر آفتاب گرم تابستان هستید از موهای خود مراقبت کنید. نور خورشید می تواند موهای شما را خشک کند و کلر و نمک اقیانوس ها حتی خشن تر هستند. وقتی بیرون از منزل هستید کلاه بپوشید و بعد از رفتن به استخر کلردار یا اقیانوس موهای خود را با آب شفاف بشویید.
برای داشتن موهای خوب باید سبک زندگی سالمی داشته باشید. استرس بیش از حد، سیگار کشیدن، غذاهای غیر مغذی و ورزش نکردن همگی باعث آسیب به موهای شما می شوند. بنابراین، برای کمک به مراقبت با کیفیت خوب و توانایی مدیریت صحیح آن، از داشتن یک سبک زندگی ناسالم اجتناب کنید، در عوض سالم زندگی کنید!
پوشیدن کلاه شنا در هنگام شنا ممکن است باعث شود احساس احمقانه کنید، اما نقش مهمی در سلامت موهای شما دارد. اگر به طور منظم شنا می کنید، باید حتما از کلاه شنا استفاده کنید. کلر بیش از آنچه فکرش را بکنید به موهایتان آسیب می رساند.
وقتی می بینید موهای خاکستری روی سر شما ظاهر می شود، نباید آنها را بچینید. اکثر مردم بر این باورند که این به این دلیل است که دو نفر در جای خود رشد می کنند، اما دلیل واقعی این است که می توانید با کندن موهای خود به ریشه مو آسیب بزنید. این می تواند در نقطه ای منجر به عفونت شود.
موهای خود را به صورت دم اسبی یا موی تنگ نپوشید. کشش روی موهای شما در نهایت به آن آسیب می رساند و آن را ضعیف تر می کند. موهای خود را خیلی سفت حالت ندهید و قبل از رفتن به رختخواب آن ها را رها کنید تا پس از کشش دم اسبی یا مدل های مشابه، موهایتان شل شوند.
هیچ جایگزینی برای موهای ابریشمی و شاداب برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی وجود ندارد. برای به دست آوردن بهترین ظاهر خود، صرف زمان لازم برای درک بهترین روش ها و تکنیک های مراقبت از مو ضروری است. توصیه هایی را که در این مقاله خوانده اید دنبال کنید و در کمترین زمان در راه خواهید بود.

مطالعه بیشتر: نکاتی برای کمک به مدیریت موفقیت آمیز ریزش مو

۰۷ آذر ۰۰ ، ۱۷:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

تحت تأثیر انتخاب های مراقبت از مو قرار گرفته اید؟ نکات و توصیه های ساده را از اینجا دریافت کنید!

چه موهای شما بلند یا کوتاه، مجعد یا صاف باشد، باید بدانید که چگونه از آنها به درستی مراقبت کنید تا بتوانید بهترین ظاهر را داشته باشید. برای مراقبت از موهای خود، بیشتر از نیاز به محصولات گران قیمت به اطلاعات نیاز دارید. برای یادگیری اصول مراقبت از مو به ادامه مطلب مراجعه کنید.
هنگامی که به سختی به تازگی کوتاه کردید، مطمئن شوید که تلاش بیشتری برای مراقبت از موهای خود انجام داده اید. شما می خواهید موها را مرتب کنید تا مدیریت آن راحت تر باشد. وقتی رها می‌کنید، بعداً مدیریت آن برای شما یا یک آرایشگر دشوار است.
سعی کنید برای خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده نکنید. استفاده از گرما برای حالت دادن به موهایتان می تواند موها را وز کند. کاری که باید انجام دهید این است که موهای خود را برای مدتی در حوله پیچیده نگه دارید. این به موهای شما اجازه می دهد به طور طبیعی خشک شوند و از وز شدن بیش از حد جلوگیری کنید.
بیشتر آب بنوشید! موهای شما برای رشد به خصوص در ماه های زمستان به آب نیاز دارند. بدون توجه به نوع موی شما، افزایش مصرف آب به شما کمک خواهد کرد. شروع به حمل یک بطری با خود کنید و مطمئن شوید که هر روز حداقل چند بطری از آن عبور می کنید. موهای شما از شما تشکر خواهند کرد.
مقدار حرارتی که روی موهای خود استفاده می کنید را کاهش دهید. سشوارها، اتوهای فر کننده و اتوهای صاف همگی می توانند آسیب قابل توجهی به موهای شما وارد کنند. موهای شما و پوست شما چندان متفاوت نیستند و محصولی که به پوست شما آسیب می رساند احتمالا به موهای شما نیز آسیب می رساند. از این محصولات کمتر استفاده کنید یا در صورت امکان با تنظیمات پایین تری استفاده کنید.
مهم است که فقط شامپوها و نرم کننده هایی بخرید که با نوع موی شما مطابقت دارند. به عنوان مثال، اگر موهای خشکی دارید، باید شامپوها و نرم‌کننده‌هایی را خریداری کنید که مخصوص موهای خشک هستند. اگر محصولات مربوطه را برای کمک به آن خریداری نکنید، وضعیت موهای شما بهبود نمی یابد.
از سرم مو استفاده کنید تا موهای وز شده را به موهای درخشان تبدیل کنید. سرم های زیادی وجود دارند که به طور خاص برای هر نوع مویی که ممکن است داشته باشید طراحی شده اند. این سرم ها می توانند به موهای شما براقیت و اندامی که به دنبال آن هستید ببخشند. به داروخانه یا سالن محلی خود مراجعه کنید تا ببینید چه چیزی در انبار موجود است.
اگر موهای خشکی دارید یا نمی‌خواهید در آینده موهای خشک داشته باشید، باید از استفاده از محصولات مراقبت از مو حاوی الکل خودداری کنید. این به این دلیل است که الکل می تواند موهای شما را بیشتر خشک کند. این می تواند موهای شما را بسیار شکننده و به راحتی شکسته کند.
حوله های پارچه ای خود را از موهای مجعد خود دور نگه دارید. فرها را فقط باید با حوله های نخی یا میکروفیبر خشک کنید. استفاده از حوله پارچه ای برای خشک شدن باعث وز می شود و فرهای شما را از حالت خارج می کند. استفاده از یک تی شرت نخی قدیمی یا حتی یک دستمال کاغذی را در نظر بگیرید. همچنین مطمئن شوید که موهای خود را خشک کنید تا فرهای خود را تماشایی نگه دارید.
این درست نیست که اگر یک موی خاکستری را بردارید، چندین تار سر جای آن رشد خواهند کرد. با این حال، این درست است که اگر موهای خاکستری را بردارید، ممکن است به ریشه مو آسیب برسانید، عفونت ایجاد کنید یا جای زخم باقی بمانید. علاوه بر این، همانطور که در ابروهای بیش از حد کنده دیده می شود، وقتی موها را می کنید، همیشه رشد نمی کنند.
آب کلردار می تواند برای موهای شما بسیار مضر باشد، اما همه هنوز باید تفریح ​​کنند و شنا کنند درست است؟ این چیزی است که انجام میدی. قبل از اینکه وارد استخر شوید موهایتان را کاملا خیس کنید، بنابراین موهایتان به جای آب کلردار، آن آب را خیس کند. این برای سلامت موهای شما بسیار بهتر است.
اگر از صافی روی موهای خود استفاده می کنید، به جای آن که از فلز یا سرامیک ساخته شده است، از صافی سیلیکونی استفاده کنید. فلاتیرهای سیلیکونی نسبتاً جدید در بازار هستند و از مزیت صاف کردن موها فقط با یک بار عبور برخوردار هستند. این فلاترون ها می توانند مدت زمانی را که صرف می کنید به نصف کاهش دهند!
قبل از غوطه ور شدن در استخر، موهای خود را کاملاً با آب شیر آب اشباع کنید. انجام این کار میزان کلر جذب شده در هر فولیکول را کاهش می دهد. اگر از کلاه شنا استفاده نمی کنید، سریعاً موها را بشویید و حالت دهید تا آسیب به حداقل برسد.
می‌توانید از کمی پوماد برای از بین بردن حالت‌های استاتیک، رام کردن پف‌ها و افزودن براقی به موهایتان استفاده کنید. مقدار کمی از آن را به یک دست بمالید و سپس آن را بین کف دست خود مایع کنید. پس از آن، دستان خود را بین موهای خود بکشید. اگر در حال بافتن هستید، سعی کنید قبل از بافتن آن را بمالید و سپس از آن برای کارهای کوچک استفاده کنید.
اصول مراقبت از مو به شما کمک می کند بدون توجه به نوع موی خود از موهای خود مراقبت کنید. اکنون که این مقاله را خواندید، باید متوجه شوید که برای اینکه موهایتان به بهترین شکل ظاهر شوند، چه کاری باید انجام دهید. موفق باشید و از موهای جدید و سالم خود لذت ببرید.

مطالعه بیشتر: نکاتی برای کمک به مدیریت موفقیت آمیز ریزش مو

۰۷ آذر ۰۰ ، ۱۷:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

نکاتی برای کمک به مدیریت موفقیت آمیز ریزش مو

ریزش مو می تواند برای مردان و زنان نگران کننده باشد. معمولاً ریزش مو به ژنتیک مربوط می شود، اما می تواند ناشی از استرس، بیماری و هورمون ها باشد. بسیاری از مردم یاد می گیرند که با آن زندگی کنند، اما برخی دیگر از داروهای مختلفی مانند پروپشیا، ماینوکسیدیل و کاشت مو استفاده می کنند. در حالی که ریزش مو ناراحت کننده است، کارهایی وجود دارد که می توان برای آن انجام داد.
برای کمک به جلوگیری از ریزش مو، مطمئن شوید که موهای خود را تا حد ممکن شل کرده و محدود نکنید. بستن موها با کش یا محکم در زیر کلاه توپی به عنوان دلیلی برای ریزش زودرس مو پیشنهاد شده است. به این ترتیب از بسته شدن محکم موها خودداری کنید.

علت ریزش مو می‌تواند بسته به عوامل مختلفی مانند استفاده از شامپوی نامناسب، استفاده نادرست از لوازم گرمایشی و حالت‌دهی مو، محکم بستن مو، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی، استرس و افسردگی، مصرف قرص و دارو و شیمی درمانی و... باشد. (منبع: مجله مهتاطب)
برای جلوگیری از ریزش مو، باید رژیم غذایی غنی از پروتئین های بدون چربی را در نظر بگیرید. کراتین پروتئینی است که در موهای انسان یافت می شود. خوردن غذاهای سرشار از پروتئین، مخلوط با کراتین، فولیکول های مو را قوی نگه می دارد و از ریزش مو جلوگیری می کند.
با خوردن دانه های کنجد سفید می توان ریزش مو را کاهش داد. هر روز صبح یک یا دو مشت بخورید. این دانه های کنجد سفید سرشار از کلسیم و منیزیم هستند و بیش از 1200 میلی گرم دارند. در هر وعده. نشان داده شده است که منیزیم و کلسیم به کاهش ریزش مو کمک می کنند و در واقع پوست سر شما را تغذیه می کنند.
از برس زدن موها در هنگام خیس شدن خودداری کنید. آسیب رساندن به موهای خیس آسان است. فقط چند دقیقه صبر کنید تا موهایتان خشک شود، زیرا در این حالت آسیب پذیری کمتری دارند. موهای مرطوبی که برس زده می‌شوند می‌توانند باعث شکافتن انتهایی، وز یا حتی کندن برخی از آن‌ها شوند.
مکمل های گیاهی طبیعی برای رشد مجدد موهای شما راهی برای افرادی است که می خواهند از عوارض جانبی مرتبط با داروهای سنتی اجتناب کنند. برخی از مکمل ها بدیهی است که بهتر از سایرین کار می کنند، بنابراین باید هر کدام را به صورت جداگانه آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.
شامپو مجموعه ای قوی از مواد شیمیایی است که برای تمیز کردن موهای شما طراحی شده است. شامپو زدن بیش از حد می تواند به مو آسیب برساند زیرا مواد شیمیایی داخل شامپو بسیار قوی هستند. این مواد شیمیایی می توانند باعث شوند موهای شما مواد مغذی ارزشمندی مانند کلسیم، فسفر و آهن را از دست بدهند. مطمئن شوید که می دانید چه چیزی در شامپو شما وجود دارد و فقط از آنچه نیاز دارید استفاده کنید.
اگر مکررا ورزش می کنید یا در استخرهای دارای کلر شنا می کنید از کلاه شنا استفاده کنید. کلر موجود در بیشتر استخرها می تواند به موهای شما آسیب جدی وارد کند حتی باعث ریزش آن شود. اگر تصمیم گرفتید در استخر بدون کلاه شنا کنید، حتماً پس از شنا موهای خود را کاملا بشویید.
استرس بسته به اینکه با چه کسی صحبت می کنید مورد بحث است، اما بسیاری از مردم موافق هستند که سطوح استرس بیش از حد می تواند منجر به ریزش مو شود. حداقل، افزایش سطح استرس برای مقابله با محصولاتی که برای کمک به رشد مو مصرف می کنید، کار می کند. اگر می خواهید موهای خود را دوباره رشد کنید، مطمئن شوید که روی استرس خود کار می کنید.
سطح استرس خود را کاهش دهید. ریزش مو به طور مستقیم با استرس مرتبط است. هر چه استرس بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای ریزش موهایتان دارید. همچنین می تواند متوقف کردن ریزش مو را که قبلاً شروع شده است دشوارتر کند و همچنین درمان ها را بی اثر کند.
به منظور کمک به جلوگیری از ریزش مو، مطمئن شوید که پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. برای حفظ سلامت موهای خود تا حد امکان، سعی کنید تا جایی که می توانید مقدار زیادی غذاهای غنی از پروتئین مصرف کنید. برخی از منابع خوب غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از تخم مرغ، غذاهای دریایی، جوانه لوبیا، بادام و ماهی.
اگر از ریزش مو رنج می برید، یک آزمایش خون برای بررسی سطح آهن خود انجام دهید. ریزش بیش از حد مو می تواند ناشی از کم خونی باشد. اگر کمبود آهن تشخیص داده شود، پزشک می تواند مکمل آهن را برای شما تجویز کند. اگر هیچ دلیل زمینه‌ای دیگری وجود نداشته باشد، مصرف منظم مکمل به احتمال زیاد مشکل ریزش مو را درمان می‌کند.
بسیاری از مردم نقش مدیریت استرس در پیشگیری از ریزش مو را نادیده می گیرند. استرس یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو است. از آنجایی که مو یک عملکرد غیر ضروری بدن است، یکی از اولین مناطقی است که تحت تأثیر استرس قرار می گیرد. کنترل سطح استرس در حفظ موهای شما بسیار مهم است.
برای افزایش گردش خون، ارتقای سلامت کلی و کاهش ریزش مو، حتما یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید، مقدار زیادی آب خالص تازه بنوشید، ورزش کنید و استراحت کافی داشته باشید. بسیاری از اوقات افراد به دلیل استرس و عدم سلامت عمومی موهای خود را از دست می دهند. با مراقبت از کل بدن خود، بهترین فرصت را برای حفظ موهای سالم خواهید داشت.
برخی از مردان از طاسی خود استقبال می کنند، حتی تا آنجا پیش می روند که بقیه موهای خود را اصلاح می کنند. اما برخی دیگر از ریزش مو چندان خوشحال نیستند و به دنبال راه هایی برای مقابله با آن هستند. هیچ درمان قطعی برای ریزش مو وجود ندارد، اما برخی داروها، چه خوراکی و چه موضعی، وجود دارند که می توانند به این وضعیت کمک کنند.

۰۷ آذر ۰۰ ، ۱۷:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri