سلامت جسم و روان

درک اهمیت سلامت جسم و روان

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

قیمت روکش ها چقدر است؟ چه چیزی میخواهید بدانید

 

آیا تا به حال توجه کرده اید که به نظر می رسد سلبریتی مورد علاقه شما لبخند کاملی دارد؟ شاید شما یک مدل را در یک بیلبورد یا یک یوتیوبر محبوب با مجموعه ای خیره کننده از سفیدهای مرواریدی دیده باشید.

باور کنید یا نه، اکثر این افراد با لبخندهای آماده فرش قرمز متولد نمی شوند. در واقع، بسیاری از افراد (مشهور یا غیرمشهور!) به دندانپزشکی زیبایی روی می آورند تا ظاهر دندان های خود را بهتر کنند.

دندانپزشکی زیبایی شامل همه چیز از سفید کردن دندان گرفته تا روکش می شود. این مقاله برای بیمارانی است که به ونیر علاقه دارند و می خواهند بدانند هزینه روکش چقدر است.

روکش ها سریع ترین راه برای تغییر لبخند شما هستند. اگرچه آنها نسبتاً گران هستند، اما به طور فزاینده ای محبوب هستند. برای اطلاعات بیشتر و اینکه چرا افراد بیشتر و بیشتری روکش را انتخاب می کنند به خواندن زیر ادامه دهید!

روکش ها چیست؟

ونیرها پوشش های نازکی هستند که به سطح دندان های طبیعی شما می چسبند. آنها معمولاً از چینی ساخته می شوند و ظاهر یک دندان سالم را دارند. آنها می توانند ظاهر دندان های بدشکل، شکسته یا لکه دار را بهبود بخشند.

ونیرها قوی، راحت و ظاهری طبیعی دارند. با مراقبت مناسب، آنها می توانند تا سال ها قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشند، دوام بیاورند.

روکش ها توسط متخصصان ماهر در آزمایشگاه های دندانپزشکی ساخته می شوند. این متخصصان از اشعه ایکس و قالب های دندانپزشک شما برای ساختن روکش های شخصی و طبیعی استفاده می کنند.

فرآیند گرفتن روکش با یک قرار ملاقات مشاوره آغاز می شود. دندانپزشک شما دندان های شما را معاینه می کند و مطمئن می شود که روکش ها گزینه خوبی برای شما هستند. آنها همچنین از اشعه ایکس یا قالب گیری استفاده می کنند که به آنها کمک می کند شکل و اندازه دندان های شما را درک کنند.

قرار ملاقات مشاوره شما زمان خوبی برای صحبت با دندانپزشک در مورد نتیجه دلخواهتان است. می توانید در مورد شکل، اندازه و سایه روکش هایی که می خواهید صحبت کنید.

قبل از گذاشتن ونیرها، دندانپزشک شما دندان های طبیعی شما را با سوهان کردن سطح آنها تغییر شکل می دهد. به این ترتیب روکش ها بدون اینکه خیلی بزرگ به نظر برسند در دهان شما قرار می گیرند.

هنگامی که دندان های شما سوهان خورده، تمیز و صیقلی شد، دندانپزشک شما از سیمان دندان برای چسباندن هر روکش استفاده می کند. از زمان مشاوره تا نوبت نهایی، شما باید حدود سه بار به دندانپزشک خود بروید.

آیا من کاندیدای خوبی برای ونیر هستم؟

ونیرها برای بیمارانی که به دنبال تغییر لبخند خود هستند عالی هستند. اگر دندان هایی دارید که شکسته، شکسته یا لکه دار شده اند، روکش ها می توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

ونیرها همچنین برای افرادی که پوسیدگی قابل توجه دندان یا سایر انواع آسیب های دندانی را تجربه کرده اند خوب است. با این حال، قبل از گرفتن ونیر، دندان های شما باید سالم باشند. این به این معنی است که دندانپزشک شما باید قبل از نصب ونیر، هرگونه پوسیدگی را درمان کند.

با کمک روکش می توانید ظاهر و عملکرد دندان آسیب دیده را بهبود بخشید. این به شما کمک می کند راحت غذا بخورید و صحبت کنید و لبخند شما طبیعی و زیبا به نظر برسد.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

هزینه لمینت دندان در بیماران مختلف متفاوت است. قیمت به عواملی مانند وضعیت دندان های اصلی شما، تعداد روکش هایی که می خواهید تهیه کنید و ماده ای که برای روکش انتخاب می کنید بستگی دارد. همچنین به تعداد بازدیدهای دندانپزشکی مورد نیاز برای تکمیل عمل بستگی دارد.

روکش های چینی طبیعی ترین و بادوام ترین نوع روکش ها هستند. آنها همچنین گران ترین هستند. اینها معمولاً بین 900 تا 2500 دلار برای هر دندان هزینه دارند.

ونیرهای کامپوزیت حاوی رزین، سیلیکات، کوارتز و مواد دیگر هستند. آنها نسبت به روکش های چینی قیمت کمتری دارند. آنها مانند روکش های چینی عمل می کنند، اما دارای معایبی هستند.

ونیرهای کامپوزیت از دوام کمتری نسبت به ونیرهای چینی برخوردار هستند و به راحتی تراشیده می شوند. آنها همچنین بسیار راحت تر از چینی لکه می شوند. در نهایت، کامپوزیت ظاهر طبیعی مشابه پرسلن را ندارد.

ونیرهای کامپوزیت معمولاً بین 250 تا 1500 دلار برای هر دندان هزینه دارند.

لومینیرها جایگزین دیگری برای روکش های کامل چینی هستند. لومینیر یک سبک بسیار نازک از روکش است که می تواند روی دندان های طبیعی شما قرار گیرد. قبل از خرید Lumineers نیازی به پرکردن دندان های خود ندارید.

لومینیرها معمولاً بین 800 تا 2000 دلار برای هر دندان قیمت دارند. این روکش های "بدون آماده سازی" باعث صرفه جویی در وقت دندانپزشک شما و صرفه جویی در هزینه شما می شود.

 

درک این نکته مهم است که هزینه لمینت دندان بر اساس عوامل زیادی است. قیمت های ذکر شده در بالا تخمین های گسترده ای هستند.

شما باید روکش ها را یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرید. با مراقبت مناسب، روکش های چینی می توانند سال ها دوام بیاورند. هزینه اولیه بالا است، اما بسیاری از بیماران متوجه می شوند که ارزش آن را دارد.

برای اینکه بدانید ونیر دقیقا چقدر هزینه دارد، با دندانپزشک خود صحبت کنید. آنها قادر خواهند بود برآوردهای دقیقی را بر اساس موقعیت منحصر به فرد شما ارائه دهند.

 

۲۴ مهر ۰۱ ، ۱۴:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

تفاوت بین لمینت دندان و ونیر

 

اگر به فکر تهیه لمینت دندان برای بهبود لبخند خود هستید، باید در مورد این فرآیند بیشتر بدانید. دندانپزشک شما می تواند توضیح دهد که این روش چگونه کار می کند و چه فوایدی دارد. همچنین می توانید آنها را با روکش ها مقایسه کنید و ببینید که چقدر شبیه و متفاوت هستند. همانطور که هر دوی این درمان ها را درک می کنید، می توانید ببینید کدام یک برای شما مناسب است.

چگونه دندان ها آسیب می بینند

نیاز به لمینت دندان می تواند به روش های مختلفی ایجاد شود. دندان های برخی افراد به دلیل ضربه به دهان مشکلات زیبایی دارند. ضربه محکم به صورت یا گاز گرفتن چیزی می تواند دندان را بشکند، بشکند یا بشکند. افتادن اول صورت نیز می تواند به دندان آسیب برساند و نیاز به درمان داشته باشد.

در شرایط دیگر، بهداشت نامناسب دهان فرد مقصر است. مسواک زدن یا نخ دندان نکشیدن مکرر یا به اندازه کافی خوب می تواند دندان ها را ضعیف کرده و منجر به زوال شود. دندان ها می توانند مستعد آسیب شوند و بر لبخند فرد تأثیر بگذارند. پوسیدگی و عفونت دندان نیز می تواند منجر به از دست دادن دندان شود.

هر دو می توانند ظاهر دندان ها را بهبود بخشند

هم روکش ها و هم لمینت های دندان می توانند لبخند را به فرد بازگردانند. این درمان‌ها می‌توانند شکل و اندازه دندان‌هایی را که دچار تروما شده‌اند، تغییر دهند. هر دو به جلوی دندان می چسبند و لکه ها را می پوشانند و دندان را کامل نشان می دهند. این دستگاه ها همچنین می توانند برای اصلاح سایر مشکلات کار کنند.

از آنجایی که روکش ها و لمینت ها از پرسلن ساخته شده اند، دندانپزشک می تواند آنها را به رنگ دلخواه بسازد. دندانپزشک ممکن است از آنها برای سفید کردن دندان های تغییر رنگ داده استفاده کند. ونیرها و لمینت ها همچنین می توانند دندان های کج را صاف تر کنند. آنها همچنین می توانند شکاف های دهان را برطرف کنند.

لمینت های دندان نازک تر هستند

روکش یک پوسته نازک است که شبیه به ناخن مصنوعی است. با سیمان دندان به جلوی دندان می چسبد. لمینت ها حتی نازک تر از روکش ها هستند. این پوسته ها به اندازه عرض یک لنز تماسی هستند. برخی از بیماران این تفاوت را ترجیح می دهند، زیرا لمینت ها چندان حجیم نیستند.

لمینت ها کمتر تهاجمی هستند

فرآیند گرفتن روکش به دندانپزشک نیاز دارد که دندان را تغییر دهد. پس از بی حس کردن بیمار، دندانپزشک دندان را به گونه ای تغییر می دهد که روکش به درستی جا بیفتد. سپس دندانپزشک باید مقداری از مینای دندان را بردارد و دندان را حکاکی کند تا زبر شود. این به فرآیند پیوند کمک می کند. با استفاده از لمینت دندان، دندانپزشک دندان طبیعی را دست نخورده تر می گذارد. دندانپزشک برای قرار دادن آنها بر روی دندان‌های آسیب‌دیده، مینای دندان را از بین می‌برد.

هزینه ها

بیماران باید در نظر بگیرند که برای هر درمان چقدر هزینه خواهند پرداخت. توجه داشته باشید که بیمه دندانپزشکی ممکن است هیچ یک از این گزینه ها را پوشش ندهد، به خصوص برای تعمیر مسائل زیبایی. معمولاً برای تهیه لمینت های دندانی نسبت به روکش ها به تعهد مالی بیشتری نیاز است. افرادی که بودجه کمی دارند باید این عوامل را در نظر بگیرند.

یک لبخند جدید در انتظار هر دو انتخاب است

تصمیم گیری در مورد ونیر یا لمینت دندان به شما بستگی دارد. به این فکر کنید که این درمان ها چگونه کار می کنند و چه فوایدی دارند. سپس، تفاوت بین این دو را در نظر بگیرید. دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدامیک برای نیازهای شما مناسب است و لبخند بزنید.

 

۱۸ مهر ۰۱ ، ۱۱:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri