اگر به فکر تهیه لمینت دندان برای بهبود لبخند خود هستید، باید در مورد این فرآیند بیشتر بدانید. دندانپزشک شما می تواند توضیح دهد که این روش چگونه کار می کند و چه فوایدی دارد. همچنین می توانید آنها را با روکش ها مقایسه کنید و ببینید که چقدر شبیه و متفاوت هستند. همانطور که هر دوی این درمان ها را درک می کنید، می توانید ببینید کدام یک برای شما مناسب است.

چگونه دندان ها آسیب می بینند

نیاز به لمینت دندان می تواند به روش های مختلفی ایجاد شود. دندان های برخی افراد به دلیل ضربه به دهان مشکلات زیبایی دارند. ضربه محکم به صورت یا گاز گرفتن چیزی می تواند دندان را بشکند، بشکند یا بشکند. افتادن اول صورت نیز می تواند به دندان آسیب برساند و نیاز به درمان داشته باشد.

در شرایط دیگر، بهداشت نامناسب دهان فرد مقصر است. مسواک زدن یا نخ دندان نکشیدن مکرر یا به اندازه کافی خوب می تواند دندان ها را ضعیف کرده و منجر به زوال شود. دندان ها می توانند مستعد آسیب شوند و بر لبخند فرد تأثیر بگذارند. پوسیدگی و عفونت دندان نیز می تواند منجر به از دست دادن دندان شود.

هر دو می توانند ظاهر دندان ها را بهبود بخشند

هم روکش ها و هم لمینت های دندان می توانند لبخند را به فرد بازگردانند. این درمان‌ها می‌توانند شکل و اندازه دندان‌هایی را که دچار تروما شده‌اند، تغییر دهند. هر دو به جلوی دندان می چسبند و لکه ها را می پوشانند و دندان را کامل نشان می دهند. این دستگاه ها همچنین می توانند برای اصلاح سایر مشکلات کار کنند.

از آنجایی که روکش ها و لمینت ها از پرسلن ساخته شده اند، دندانپزشک می تواند آنها را به رنگ دلخواه بسازد. دندانپزشک ممکن است از آنها برای سفید کردن دندان های تغییر رنگ داده استفاده کند. ونیرها و لمینت ها همچنین می توانند دندان های کج را صاف تر کنند. آنها همچنین می توانند شکاف های دهان را برطرف کنند.

لمینت های دندان نازک تر هستند

روکش یک پوسته نازک است که شبیه به ناخن مصنوعی است. با سیمان دندان به جلوی دندان می چسبد. لمینت ها حتی نازک تر از روکش ها هستند. این پوسته ها به اندازه عرض یک لنز تماسی هستند. برخی از بیماران این تفاوت را ترجیح می دهند، زیرا لمینت ها چندان حجیم نیستند.

لمینت ها کمتر تهاجمی هستند

فرآیند گرفتن روکش به دندانپزشک نیاز دارد که دندان را تغییر دهد. پس از بی حس کردن بیمار، دندانپزشک دندان را به گونه ای تغییر می دهد که روکش به درستی جا بیفتد. سپس دندانپزشک باید مقداری از مینای دندان را بردارد و دندان را حکاکی کند تا زبر شود. این به فرآیند پیوند کمک می کند. با استفاده از لمینت دندان، دندانپزشک دندان طبیعی را دست نخورده تر می گذارد. دندانپزشک برای قرار دادن آنها بر روی دندان‌های آسیب‌دیده، مینای دندان را از بین می‌برد.

هزینه ها

بیماران باید در نظر بگیرند که برای هر درمان چقدر هزینه خواهند پرداخت. توجه داشته باشید که بیمه دندانپزشکی ممکن است هیچ یک از این گزینه ها را پوشش ندهد، به خصوص برای تعمیر مسائل زیبایی. معمولاً برای تهیه لمینت های دندانی نسبت به روکش ها به تعهد مالی بیشتری نیاز است. افرادی که بودجه کمی دارند باید این عوامل را در نظر بگیرند.

یک لبخند جدید در انتظار هر دو انتخاب است

تصمیم گیری در مورد ونیر یا لمینت دندان به شما بستگی دارد. به این فکر کنید که این درمان ها چگونه کار می کنند و چه فوایدی دارند. سپس، تفاوت بین این دو را در نظر بگیرید. دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدامیک برای نیازهای شما مناسب است و لبخند بزنید.