وقتی صحبت از شستن صورت می شود، به سادگی برداشتن یک تکه صابون و کف کردن سریع آن نیست، به خصوص اگر مشکلات پوستی خاصی دارید. با این حال، یافتن بهترین شستشوی صورت به شما کمک می کند تا با هر ناحیه مشکلی که ممکن است داشته باشید مقابله کنید. انواع و فرمول‌های مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و همچنین موادی وجود دارد که می‌توانند هنگام شستشوی روزانه صورت‌تان برای پوست شما مفید باشند.

ما راه خود را از طریق انواع شوینده‌های صورت مختلف انجام داده‌ایم تا بفهمیم کدامیک بدون در نظر گرفتن نوع پوست یا بودجه شما، بهترین عملکرد را در پاکسازی کامل پوست دارند. در ادامه بخوانید و اطلاعات کلیدی در مورد نحوه انتخاب بهترین شستشوی صورت و همچنین نظراتی در مورد انتخاب های برتر ما پیدا خواهید کرد.

چند وقت یکبار باید صورتم را بشورم؟

توصیه های متناقضی در مورد اینکه هر روز چقدر باید صورت خود را بشویید وجود دارد. رایج‌ترین توصیه، که ده‌ها سال است که وجود داشته، توصیه می‌کند صبح‌ها هنگام بیدار شدن از خواب و سپس قبل از خواب صورت خود را بشویید. به این ترتیب می توانید روز را با چهره ای تمیز شروع و به پایان برسانید.

با این حال، مکاتب فکری جدید پیشنهاد می کنند که باید صورت خود را فقط یک بار در روز بشویید، ایده آل آن قبل از خواب. این به شما امکان می دهد هر گونه آرایش یا SPF را که اعمال کرده اید و همچنین هرگونه ناخالصی که در طول روز ایجاد شده است را پاک کنید. شستن صورت یک بار در روز می‌تواند به ویژه برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند مفید باشد، زیرا باعث می‌شود پوست دو بار در یک روز از بین رفتن روغن‌های طبیعی خود، در زمانی که ممکن است ضروری نباشد، حفظ شود.

با این حال، در نهایت، این شما هستید که تصمیم می گیرید بر اساس نوع پوستی که دارید، چقدر فکر می کنید صورتتان باید شسته شود.

برای مطالعه بیشتر: استفاده از شوینده برای شستشوی صورت

شستشوی صورت چه چیزی را می تواند حذف کند؟

شوینده‌های صورت برای پاک کردن کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها از روی پوست و همچنین هر چیزی که در طول روز روی آن اعمال کرده‌اید، طراحی شده‌اند. همچنین ممکن است بخواهید بسته به اینکه آرایش کامل صورت را پاک می کنید یا به سادگی پوست لخت را تمیز می کنید، نوع دیگری از شستشوی صورت داشته باشید.

چند نوع شستشوی صورت وجود دارد؟

هنگام خرید شستشوی صورت واقعاً گزینه های بی پایانی در دسترس شما هستند و این یک اولویت شخصی بر اساس نیازهای فردی شما خواهد بود.

آب های میسلار گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال پاکسازی سریع پوست برهنه هستند. ما اینها را به عنوان گزینه ای برای کسانی که به دنبال پاک کردن مقدار قابل توجهی از آرایش یا SPF صورت هستند توصیه نمی کنیم.

روغن‌های پاک‌کننده برای پاک کردن آرایش چشم‌های سنگین بسیار عالی هستند، زیرا روغن به سرعت ریمل‌ها و خط چشم‌های ضدآب را از بین می‌برد.

پاک‌کننده‌های ژل، حد وسط خوبی بین میسلار و روغن هستند و روی اکثر انواع پوست برای پاک کردن آرایش و آلودگی به خوبی عمل می‌کنند.

لوسیون‌ها و مومیایی‌کننده‌ها به دلیل فرمول‌های آبرسانی که دارند بیشتر برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند مناسب هستند.

شوینده های فوم دار که در گذشته برای پاکسازی بی مورد پوست بحث و جدل ایجاد می کردند، اکنون دارای فرمولاسیون بسیار مهربان تر و آبرسان هستند و برای پاکسازی سبک ایده آل هستند.

نوع پوست من چقدر مهم است؟

وقتی نوبت به خرید محصولات مراقبت از پوست می‌رسد، دانستن نوع پوست شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا به شما کمک می‌کند تا محصولاتی را که مخصوص مشکلات پوستی خود هستند انتخاب کنید. در برخی موارد، تشخیص نوع پوست شما آسان است. به عنوان مثال، اگر چربی زیادی روی پوست خود تجربه می کنید، به احتمال زیاد یک نوع پوست چرب دارید.

همین امر را می توان برای کسانی که پوستشان سفت یا خشک می شود گفت. این معمولاً به این معنی است که شما پوست خشکی دارید، اگرچه ممکن است کم آب نیز باشد. اگر پوست شما هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست با قرمزی، لکه‌دار شدن یا خارش واکنش نشان می‌دهد، این می‌تواند نشانه‌ای قوی از داشتن پوست حساس باشد. اگر مشکلات مشهودی مانند موارد ذکر شده با پوست خود ندارید یا نمی بینید، ممکن است در موقعیت خوش شانسی قرار داشته باشید که یک نوع پوست طبیعی دارید.

بیشتر شست‌وشوهای صورت، نوع یا انواع خاصی از پوست را برجسته می‌کنند که برای آن بهترین کارآیی دارد و انتخاب مناسب پوست را آسان می‌کند.

به چه موادی باید توجه کنم؟

مواد خاصی برای مراقبت از پوست وجود دارد که صرف نظر از نوع پوست، برای همه مفید است. اینها اسید هیالورونیک هستند که به پوست کمک می کند آب را حفظ کند.

پوست چرب از موادی مانند اسید سالیسیلیک و ویتامین C برای کمک به کنترل تولید چربی اضافی و کاهش لکه ها بهره می برد. در این میان پوست های خشک و حساس از ترکیبات آبرسانی مانند سرامیدها و اسکوالان بهره مند می شوند.