سلامت جسم و روان

درک اهمیت سلامت جسم و روان

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

کاشت ابرو: علل ریزش ابرو، کاندید کاشت ابرو

مد امروز برای ابروهای پرپشت ، پر و خوش طرح است. بنابراین ، هنگامی که یک زن سوراخ هایی را در ابروهای خود می بیند ، انجام کاشت ابرو غیر معمول نیست. اجازه دهید این تکنیک را بررسی کنیم و به زنان و مردان این امکان را می دهد که بهزیستی جسمانی و اخلاقی را بیابند و ابروهایی کاملا ترسیم شده به آنها ارائه دهند


کاشت ابرو: چیست؟

یکی از جراحی هایی که در زیبایی چهره مردان و زنان تاثیر بسزایی دارد، کاشت ابرو است. ابرو های زیبا ظاهر کلی صورت را تغییر داده و اعتماد به نفس شما را افزایش میدهد. از قدیم الایام روش های زیادی برای درمان ابروهای نازک یا کم پشت استفاده میشد، اما جدید ترین روش های کاشت ابرو که توسط جراح زیبایی و پلاستیک انجام می شود، ماندگاری بالایی دارد، یک راه حل دائمی بوده و مردان و زنان می توانند از آن برای داشتن ابرو های زیبا بهره مند شوند.

هنگامی که ابرو دارای سوراخ است ، ممکن است دچار آلوپسی ابرو شوید. این پدیده هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار می دهد و می توان آن را به عنوان ریزش موی ابرو تعریف کرد. آلوپسی چه کلی و چه جزئی ، منبع کمپلکس ها است.

ریزش مو می تواند علل مختلفی مانند احساسات شدید یا استرس ، رژیم غذایی نامناسب یا حتی برخی بیماری ها مانند بیماری خود ایمنی داشته باشد.

 

علل ریزش ابرو

 

حذف موهای زائد بیش از حد: در برخی موارد ، پیوند ابرو را می توان پس از برداشتن مکرر موهای زائد انجام داد. در واقع ، هنگامی که زنان ابروهای خود را می چینند ، به تدریج کاهش می یابد ، تا زمانی که آنها به طور کامل ناپدید می شوند. بنابراین ، برای بازیابی تراکم ابروها ، پیوند ابرو ضروری است.

 

  • عدم تعادل هورمونی
  • داروهای خاص یا درمان مانند شیمی درمانی
  • بیماری آلوپسی آره آتا: این بیماری باعث ریزش موها به صورت تکه ای می شود.
  • زخم روی ابروها.


کاشت ابرو یک عمل جراحی کاشت مو است که موهای ابرو را متراکم کرده و آنها را ضخیم تر می کند یا در صورت ناپدید شدن کامل دوباره آنها را بازسازی می کند.


چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟

همه افراد با هدف داشتن ابروهای زیبا یا رفع نقص ابرو به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند، آیا همه آن ها می توانند عمل کاشت ابرو را انجام دهند؟ به عبارتی آیا همه افراد کاندید مناسبی برای جراحی کاشت ابرو هستند؟ پیشرفت تکنولوژی کاشت ابرو بسیاری از جراحی های های ناممکن را امکانپذیر کرده است با این حال آیا کاشت ابرو برای همه افراد نتیجه بخش است؟

کاشت ابرو برای افرادی مناسب است که از نازک شدن یا حتی از بین رفتن کامل موهای استخوان پیشانی رنج می برند و مایلند ابروهای ضخیم و طبیعی صورت را فریم کنند.

برای زنانی که آرایش دائمی ندارند ، کاشت ابرو راه حل ایده آل است زیرا به ابروها اجازه می دهد عمق و تراکم موهای واقعی را به طور قطعی بازگردانند.

بنابراین ، کاشت ابرو برای زنانی است که از ابروها ، شکل و تراکمشان ناراضی هستند یا راضی نیستند. بنابراین کاشت ابرو به آنها امکان می دهد ابروهای کشیده ، کامل و طبیعی پیدا کنند.

با این حال ، افراد زیر کاندید کاشت ابرو هستند:

 

  • زخم یا زخم روی ابروها را پنهان کنید
  • بعد از یک آرایش دائمی ناموفق ، ابروها را مجدداً اصلاح کنید
  • تغییر شکل ابروها

مطلب پیشنهادی :

آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

5 روش برای تقویت ابروهای نازک

 

چه کسانی نباید کاشت ابرو انجام دهند؟



چندین منع مصرف وجود دارد که می تواند از پیوند ابرو در بیمار جلوگیری کند. جراح در اولین مشاوره خود اطمینان می دهد که یک یا چند مورد منع مصرف ندارید. این موارد منع مصرف ممکن است در طول عمل خطری ایجاد کند و علت عوارض خاصی در حین یا بعد از عمل باشد.

در صورت بارداری یا شیردهی ، به شما توصیه می شود که شش ماه پس از زایمان منتظر عمل باشید. در حقیقت ، عمل جراحی زیبایی به طور کلی برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود ، به ویژه برای رفاه کودک.

اگر سابقه فلبیت یا آمبولی ریه ، بلکه بیماری قلبی عروقی دارید ، باید این روش را نیز کنار بگذارید. سپس ممکن است با عوارضی روبرو شوید.

اگر اختلال خونریزی دارید یا تحت درمان ضد انعقاد هستید ، باید عمل را متوقف کنید. همچنین اگر اختلالات روانی خاصی مانند دیس مورفوفوبیا دارید.

برخی از عفونت های پوست سر نیز منع مصرف برای انجام این عمل است. بنابراین باید به درمان دیگری متوسل شوید.

در نهایت ، سیگار کشیدن باید حداقل یک ماه قبل و بعد از عمل متوقف شود. در واقع ، سیگار کشیدن می تواند بهبود و در نتیجه بهبود بیمار را به تأخیر بیندازد. بنابراین ، جراح به شما توصیه می کند که حداقل یک ماه قبل از عمل سیگار را ترک کنید. همچنین مصرف برخی از داروهای ضد بارداری هورمونی قبل از هرگونه عمل زیبایی توصیه نمی شود.

 

 

۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟


 آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟؟ این معمولاً یکی از سوال هایی است که افرادی که به کلینیک های زیبایی کاشت ابرو مراجعه میکنند از مشاورین و متخصصان کشت ابرو پرس و جو می کنند. تمام افرادی که برای کاشت ابرو به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند، انتظار دارند که ابروی زیبا با خواب طبیعی و متناسب با فرم صورت شان و البته مورد علاقه و دلخواه خودشان داشته باشند. اما موضوعی که این افراد باید بدانند این است که میزان موفقیت هر عمل زیبایی بستگی زیادی به شرایط قبل و بعد از عمل و همچنین پروسه انجام آن عمل دارد.

 بنابراین اگر بخواهیم به سوال آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد، پاسخ کوتاهی بدهیم باید بگوییم در صورتی که کاشت ابرو در بهترین شرایط انجام نگیرد، بله نیاز به ترمیم پس از کاشت ضرورت پیدا می کند.اما نگران نباشید. 

 

چه به ترمیم پس از کاشت ابرو نیاز داریم؟

 
قبل از اینکه ضرورت ترمیم پس از کاشت را برایتان شرح دهیم این نکته را در نظر داشته باشید که نتیجه نهایی کاشت ابرو به طور معمول پس از یک سال به طور کامل مشاهده می‌شود. بنابراین اگر نیاز به ترمیم پس از کاشت داشته باشید، با تایید پزشک متخصص و بعد از یک سال این کار انجام می شود.اگرچه ممکن است شما قبل از یکسال متوجه فضای خالی بین ابروهای خود شوید یا اینکه خواب و حالت ابروها مورد نظر شما نباشد، اما این موضوعات می تواند چندین ماه پس از کاشت با رشد مو های کناری ابرو و پر شدن ابروهای کاشته شده، خواب آن به حالت عادی برگردد و به ترمیم نیاز نداشته باشید.

 

ترمیم ابرو پس از کاشت

 

چه افرادی به ترمیم پس از کاشت ابرو نیاز دارند



به طور قطعی نمی توان در این رابطه اظهار نظر کرد اما تجربه کاشت ابرو و بررسی میزان موفقیت این عمل زیبایی نشان داده است که افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند به طور معمول بیشتر از سایر افراد نیاز به ترمیم کاشت ابرو دارند.
 

افرادی که تاتو هاشور میکرو بلیدینگ یا فیبروز ابرو دارند


همانطور که میدانید کاشت ابرو روی تاتو امکان پذیر است و افرادی که تاتو یا هاشور دارند نگرانی بابت کاشت ابرو ندارند. اما در عین حال این احتمال وجود دارد که به دلیل این که پوست آنها در ناحیه ابرو دچار تخریب شده و ممکن است منبع تامین خون کافی برای گرافت های کاشته شده نداشته باشد، میزان موفقیت کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد.
این مورد تنها شامل تاتو و هاشور نمی شود، بلکه برخی از افرادی که در ناحیه ابرو دچار شکستگی، سوختگی و بخیه در این ناحیه بوده اند نیز این شرایط را تجربه می کنند. به همین دلیل احتمال اینکه این افراد نیاز به ترمیم پس از کاشت ابرو داشته باشند بیشتر است. اما نگران نباشید آمارها نشان میده از هر ۱۰ نفر با این شرایط تنها یک نفر به ترمیم پس از کاشت ابرو نیاز پیدا کرده است.

 

ترمیم ابرو پس از کاشت
 

عدم توجه به توصیه های قبل از کاشت ابرو


رعایت توصیه های قبل از کاشت ابرو در بالا بردن میزان موفقیت این جراحی زیبایی بسیار اهمیت دارد. حال اگر این موارد را رعایت نکنید، اگرچه پروسه کاشت ابروی شما با موفقیت به پایان می رسد اما نمی توانید انتظار داشته باشید که نتیجه دلخواهتان را از کاشت ابرو بگیرید. مصرف الکل، استعمال سیگار و دخانیات مصرف داروهایی مثل ماینوکسیدیل و تمام توصیه هایی که قبل از کاشت ابرو برای شما شرح داده ایم، می ‌تواند باعث شود که شما پس از کاشت ابرو نیاز به ترمیم داشته باشید. به همین دلیل است که باید توصیه های قبل از کاشت ابرو را جدی بگیرید.

 

عدم توجه به توصیه های پس از پشت ابرو



رعایت توصیه های پس از کشت ابرو از این جهت اهمیت دارد که بی توجهی به آن می تواند کاشت ابروی موفقیت آمیز شما را بی‌نتیجه کند. اگرچه پزشک متخصص با مهارت و تبحر خود تمام گرافتهای مو را بدقت و متناسب به صورت طبیعی در محل ابروی شما قرارداده است، اما شما می توانید با بی توجهی به توصیه های پس از کشت ابرو علاوه بر تشدید عوارض پس از کاشت ابرو، نتیجه نهایی کار او را تحت تاثیر قرار دهید. چرا که هفته اول پس از کاشت ابرو برای حصول نتیجه موفقیت کاشت بسیار حیاتی است. حال اگر شما شست و شو، فشار، خارش ابرو، ورزش سنگین و سایر توصیه های مهم را نادیده بگیرید، نتیجه نهایی کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار میدهد و به این ترتیب نیاز به ترمیم پس از کاشت خواهید داشت.
 

ترمیم ابرو


ترمیم ابرو پس از کاشت چگونه انجام میشود



برای ترمیم ابرو پس از کاشت همانند روش کاشت ابرو نیاز به برداشت مو و انتقال آن به ناحیه پوست ابرو خواهید داشت.
اگرچه ترمیم ابرو مانند روش کاشت ابرو انجام می گیرد، اما تفاوت هایی نیز دارند. در ترمیم ابرو میزان نفوذ تارهایی که برای کاشت به کار گرفته می‌شود، متفاوت از پروسه کاشت ابرو است. در ترمیم ابرو جراح راحت‌تر می‌تواند گرافت ها را در جهت و زاویه مناسب برای رشد و دریافت حداکثر خون رسانی تغییر دهد.
در جلسه ترمیم بعد از کاشت به دلیل اینکه خواب و زاویه و فرم طبیعی ابرو ها تا حدودی شکل‌گرفته نگرانی چندانی بابت نحوه کاشت و زاویه سازی گرافت ها وجود ندارد و معمولاً در یک جلسه انجام می شود
 

اهمیت مهارت جراح در ترمیم ابرو



موضوعی که باعث میشود ترمیم ابرو و حتی کاشت ابرو موفقیت آمیز باشد، تخصص و میزان مهارت جراحی است که این کار را انجام می دهد. چرا که اگر متخصص شما مهارت کافی در زمینه کاشت گرافت های ابرو نداشته باشد نه تنها کاشت ابرو بلکه ترمیم ابروی کاشته شده شما نیز نتیجه مثبت نخواهد داشت.
به همین دلیل است که باید در انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو تحقیقات کامل انجام دهید تا بتوانید ابروی طبیعی پس از کاشت داشته و از داشتن ابروی زیبا لذت ببرید.

 

منبع : کلینیک زیبایی النا

 

مطلب مرتبط :

5 روش برای تقویت ابروهای نازک

شستشوی ابرو بعد از کاشت

 

۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

5 روش برای تقویت ابروهای نازک




شرکت های لوازم آرایشی مداد ، ژل و سایر محصولات را به فروش می رسانند که می تواند به ضخامت ابروهای شما کمک کند. اما آیا راهی برای رشد ابروهای پرپشت بدون اتکا به آرایش وجود دارد؟

چه ریزش مو داشته باشید و چه ابروهای باریکی داشته باشید ، اگر ابروهای پرپشت تری می خواهید ، درمان های خانگی متعددی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. ببینید تحقیقات چه می گوید.

 

1. روغن نارگیل
محبوبیت روغن نارگیل هم به عنوان روغن پخت و پز و هم به عنوان مکمل غذایی افزایش یافته است. همچنین در صورت استفاده موضعی برای مو و پوست مفید است.

در حالی که این روغن به طور گسترده برای نگرانی های عمومی مانند کاهش وزن و زوال عقل مورد مطالعه قرار گرفته است ، هیچ اطلاعات علمی گسترده ای وجود ندارد که از روغن نارگیل برای افزایش ضخامت مو استفاده کند.

با این حال ، سر و صدا در مورد روغن نارگیل برای سلامت مو در بازار سلامت طبیعی ادامه دارد. برای استفاده از روغن نارگیل روی ابروهای خود ، کافی است مقدار کمی روغن را در دستان خود گرم کرده و آن را در ناحیه ابرو ماساژ دهید. می توانید روغن را یک شب بگذارید و صبح آن را بشویید.

 

2. روغن درخت چای
مانند روغن نارگیل ، روغن درخت چای می تواند با ایجاد یک مانع مرطوب کننده برای سلامت سلول ها و فولیکول ها ، رشد و ضخامت ابروها را تحریک کند.

روغن درخت چای که از نظر تاریخی برای بریدگی و سایر جراحات استفاده می شود ، به عنوان یک درمان پوستی استفاده می شود. این محصول در بسیاری از محصولات بدون نسخه موجود است ، اما می توانید عصاره های روغن درخت چای را نیز به طور مستقیم روی ابروهای خود بمالید.

برای استفاده از آن ، روزانه به ابروهای خود بمالید و یک شب بگذارید. این روغن ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک به نام درماتیت ایجاد کند. قبل از استفاده از روغن درخت چای برای ابروهای خود ، محصول را در قسمت کوچکی از پوست خود ، مانند بازو ، آزمایش کنید.

در حالی که روغن درخت چای ممکن است به عنوان یک درمان جایگزین برای ضخیم تر شدن ابروها مورد ستایش قرار گیرد ، هیچ مطالعه علمی وجود ندارد که این ادعاها را تأیید کند.

همانطور که مرکز ملی مکمل و سلامت یکپارچه (NCCIH) گزارش می دهد ، مطالعات کمی روی انسان انجام شده است. از این میان ، تنها نتایج امیدوار کننده روغن درخت چای شامل درمان آکنه و عفونت های قارچی است.


71 درصد از مردم موافقند که جوامع کم نماینده در ایالات متحده در دسترسی به مراقبت های بهداشتی با مشکلات بیشتری روبرو هستند. یاد بگیرید که چگونه آنها تحت تأثیر قرار گرفته اند و چگونه می توانید به آنها کمک کنید.

 

3. روغن اسطوخودوس


روغن اسطوخودوس شاید بیشتر بخاطر اثرات آرامش بخشش شناخته شود. تصور می شود که به صورت موضعی استفاده می شود ، با ریزش مو مبارزه می کند.

عصاره های اسطوخودوس را برای انجام مراسم آرامش بخش روزانه در ناحیه ابرو ماساژ دهید. هرگز نباید اسطوخودوس را به صورت خوراکی مصرف کنید ، زیرا می تواند سمی باشد. اگر حساسیت دارید ، باید روغن را روی قسمت دیگری از پوست خود نیز آزمایش کنید. این محصول می تواند باعث جوش در برخی افراد شود.

از نظر مطالعات علمی ، بنظر می رسد که اسطوخودوس تنها در درمان استرس نویدبخش است. اگرچه به طور کلی به عنوان درمان ریزش مو مضر تلقی نمی شود ، اما هیچ مطالعه کیفی م theثر بودن این استفاده را تأیید نمی کند.

 

4. نخل اره ای


Saw palmetto یک مکمل است که گاهی اوقات برای درمان ریزش مو استفاده می شود. برخی افراد انواع توت ها را می خورند ، در حالی که برخی دیگر از عصاره ، کپسول یا چای استفاده می کنند. این فرم ها روزانه به عنوان مکمل های خوراکی مصرف می شوند. نخل اره معمولاً به صورت موضعی استفاده نمی شود.

در حالی که نخل اره به طور گسترده برای مشکلات پروستات و عفونت های دستگاه ادراری مورد مطالعه قرار گرفته است ، NCCIHTrusted Source اشاره می کند که مطالعات کمی برای سایر موارد استفاده می شود. این بدان معناست که تحقیقات در مورد ایمنی و اثربخشی رشد موهای ابرو محدود است.

 

5. نظافت هوشمند


در برخی موارد ، دستیابی به ابروهای ضخیم تر ممکن است به تکنیک های مناسب نظافت بستگی داشته باشد. این نکات را حتما رعایت کنید:

از کشیدن بیش از حد ابروها خودداری کنید.
همیشه موهای ناخواسته را فقط در نورهای کم نور بردارید. کار در نورهای روشن منجر به بیش از حد برداشتن می شود.
از فشار زیاد روی ناحیه با مداد ابرو خودداری کنید.
ابروهای خود را با برس ابرو یا اسپولای روزانه مسواک کنید.
پس از چند هفته ، عادت های خوب نظافت به احتمال زیاد نتیجه خواهد داد. اگر هنوز نتیجه ای را مشاهده نکرده اید ، در مورد مداخلات شدیدتر با متخصص پوست خود صحبت کنید.

پیوند جراحی ممکن است در موارد ریزش مو یا آسیب فولیکول مورد استفاده قرار گیرد. این روش برای موارد ضربه یا ریزش گسترده مو توصیه می شود.

 

در حالی که اکثر این راهکارها مضر تلقی نمی شوند ، هیئت منصفه هنوز از نظر اثربخشی آنها در نظر گرفته نشده است.

به طور کلی ، شواهد کمی برای حمایت از درمان های خانگی به عنوان درمان ابروهای نازک وجود دارد. همانطور که منبع معتبر NCCIH توضیح می دهد ، اکثر مطالعات با این ماهیت محدود بوده اند ، بسیاری از آنها شامل افراد انسانی نمی شوند.

نکته دیگر درک علت نازک شدن ابروها است. برخی از افراد به طور طبیعی ابروهای نازکی دارند.

اگر متوجه نازک شدن ناگهانی ابروهای خود شدید ، ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد. در صورت مشاهده ریزش ناگهانی مو یا بثورات در اطراف ابروهای خود به پزشک مراجعه کنید.

منبع :https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/how-to-grow-thicker-eyebrows#bottom-line

 

۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri