سلامت جسم و روان

درک اهمیت سلامت جسم و روان

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

عادت های روزمره که سلامت پوست را از بین می برد

برای حفظ سلامت پوست ، لازم است از برخی اقدامات غلط و عادت های روزمره که باعث آسیب رساندن و مشکلات زیادی در طول زمان می شوند ، خودداری کنید.

 

با وجود مراقبت های روزمره از پوست ، برخی از عادات غلط می تواند به آن آسیب برساند ، زیرا بسیاری از افراد رفتارهای ناسالم انجام می دهند بدون اینکه بدانند چقدر برای سلامت پوست و پوست خطرناک است.

بنابراین ، جوش ها و مشکلات پوستی شروع به ظهور می کنند ، بنابراین باید مراقب این عادت ها باشید و از همین حالا دیگر آنها را متوقف کنید!

1- استفاده از لوفا

بسیاری از مردم تصور می کنند که شستن پوست با لوفا به از بین بردن آلودگی کمک می کند ، اما آیا می توانید تصور کنید که لوفا چه مقدار باکتری و میکروب حمل می کند؟

این امر به دلیل رطوبت مداوم آن اتفاق می افتد و به مرور زمان قارچ ها روی آن جمع می شوند و به محیطی بارور برای رشد و تولید مثل باکتری هایی که به پوست منتقل می شوند تبدیل می شوند .

همچنین مالش زیاد پوست از طریق لوفا می تواند به تعادل ظریف باکتری های خوب روی پوست آسیب برساند و این عدم تعادل منجر به افزایش احتمال عفونت و التهاب ، عدم ترمیم آسان زخم ها و همچنین پیری پوست می شود.

بنابراین ، نباید پوست را با لوفا زیاد مالید ، نوعی پوست را که ملایم است انتخاب کنید و هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.

2- استفاده از آب گرم برای استحمام

آب داغ به از بین بردن میکروب ها کمک می کند و به آرامش و آرامش عضلات کمک می کند ، اما از طرف دیگر روی پوست تأثیر منفی می گذارد.

از آنجا که آب داغ باعث می شود پوست روغن های طبیعی ، خشکی و ترک های خود را از بین ببرد و همچنین احتمال آلودگی آن به باکتری ها و قارچ های مضر را افزایش می دهد.

اگر تمایل به داشتن درجه حرارت بالا دارید بهترین حالت دوش گرفتن در آب گرم است اما در فصل تابستان بهترین انتخاب آب طبیعی از شیر است.

3- عدم شستن صورت قبل از خواب

برخی از افراد شستن صورت قبل از خواب را نادیده می گیرند و صبح ها از این عادت راضی هستند که این نیز اشتباهی است که بر سلامت پوست تأثیر می گذارد .

عدم شستن خوب صورت منجر به تجمع آلودگی و سلولهای مرده پوست می شود ، به خصوص با استفاده از آرایش های سنگین.

توصیه می شود روزانه دو بار صورت را با استفاده از لوسیون دارویی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر برای پوست بشویید.

در صورت تعریق صورت پس از انجام کار ، باید آن را با پاک کننده های ملایم و مرطوب کننده شست وشو داد و صورت را به آرامی با حوله نخی پاک کرد.

4- شیر بدون چربی بنوشید

شیر بدون چربی به شما در کاهش رژیم کمک می کند ، اما ممکن است به پوست و پوست آسیب برساند .

در مواردی که برخی مواد مضر برای پوست به مقدار زیاد به شیر بدون چربی اضافه می شوند ، مانند آب پنیر و کازئین ، که روی سطح انسولین در خون تأثیر می گذارد.

در مورد شیر کامل ، سطح این مواد که به پوست آسیب می رسانند و باعث عفونت می شوند کمتر است.

نوشیدن شیر بدون چربی ، اما در مقادیر مناسب ، یا جایگزینی آن با شیر بادام و شیر نارگیل سالم توصیه می شود.

5- نوشابه های بدون قند بنوشید

در واقع ، این نوشیدنی ها کاملاً بدون قند نیستند ، بلکه در عوض آنها را با شیرین کننده های مصنوعی جایگزین می کنید.

این نوع شیرین کننده ها روی سطح انسولین تأثیر گذاشته و باعث التهاب می شوند و همچنین ترکیب باکتری های خوب روده را تغییر می دهند و این می تواند در صورت ظاهر شود.

از آنجا که سطح بالای انسولین دلیل اصلی عدم تعادل هورمونی ، اختلالات پوستی و آکنه است .

بنابراین توصیه می شود به طور کلی از مصرف نوشیدنی های غیر الکلی به دلیل اثرات منفی آن بر سلامتی و پوست خودداری کنید.

6- به مصرف آنتی بیوتیک عادت کنید

بسیاری از افراد بدون داشتن آگاهی از خطرات این آنتی بیوتیک ها برای سلامتی ، حتی اگر جزئی باشد ، به آنتی بیوتیک متوسل می شوند.

مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها باعث ایجاد مقاومت در برابر باکتری ها می شود و باکتری های خوب روده را از بین می برد و این باعث افزایش مشکلات پوستی می شود که نسبت به چیزهای اطراف حساسیت بیشتری پیدا می کنند.

Not- از ضد آفتاب روزانه استفاده نکنید

ضد آفتاب به جلوگیری از مشکلات مختلف پوستی از جمله سرطان پوست که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر آفتاب ایجاد می شود ، کمک می کند .

همچنین ، این اشعه ها پیری پوست را تسریع می کنند ، به ویژه هنگامی که به طور مداوم در معرض آن قرار بگیرید.

بنابراین ، بهترین راه حل استفاده از ضد آفتاب روزانه قبل از خروج از خانه است و این نه تنها در مورد صورت ، بلکه در هر ناحیه از بدن در معرض آفتاب نیز صدق می کند.

8- نخوردن سبزیجات و میوه جات

میوه ها و سبزیجات حاوی بسیاری از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که سلامت و جوانی پوست را تضمین می کنند .

بنابراین ، نخوردن آن به طور حتم بر روی پوست تأثیر می گذارد و مشکلات زیادی ایجاد می کند ، زیرا علاوه بر علائم اولیه چین و چروک ، ممکن است جوش و ترک نیز ایجاد شود.

پوست به صورت روزانه به سبزیجات و میوه ها احتیاج دارد و بنابراین باید همیشه در خانه موجود باشد ، تا بعد از خوب شستن به صورت تازه خورده شود.

9 - سیگار کشیدن

سیگار کشیدن سموم را در بدن افزایش می دهد و مبارزه با آنها را دشوار می کند. این در جوش ها و جوش ها روی پوست ظاهر می شود ، زیرا منجر به استرس اکسیداتیو می شود و در نتیجه پیری را تسریع می کند.

حتی با خوردن سبزیجات و میوه ها ، سیگار کشیدن همچنان مانع از دستیابی به فواید بدن می شود.

10 - هنگام خوابیدن صورت را بپوشانید

در هنگام خواب ، سلول های بدن تجدید می شوند و هنگامی که پوست تهویه مناسبی را که به آن در این بازسازی کمک می کند ، دریافت نکند ، گردش سلول متوقف شده و آسیب زیادی وارد می شود.

کمبود خواب به طور کلی بر تمام عملکردهای بدن تأثیر می گذارد و می تواند باعث خشکی پوست ، افزایش حساسیت و تحریک شود.

11. قهوه را رها کنید

توصیه می شود روزانه یک تا سه فنجان قهوه بنوشید تا فواید آن را بدون آسیب رساندن به پوست به شما بدهد ، زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سلامت و شادابی پوست را تقویت می کنند.

در کنار سبزیجات و میوه ها ، قهوه در مبارزه با پیری پوست مهم خواهد بود.

اما قهوه نباید زیاد باشد زیرا حاوی کافئین مضر است و همچنین می توان چای سبز نوشید که غنی از آنتی اکسیدان است.

12 - قرص ها را فشار دهید

وقتی جوش ها را تحت فشار قرار می دهید ، سلول های التهابی را به مکانی در عمق پوست می رانید و این احتمال ایجاد زخم و لکه را افزایش می دهد.

بهترین کار این است که با خوردن غذاهای سالم و جلوگیری از چربی ها و شیرینی های مضر از پوست در برابر جوش ها محافظت کنید.

در صورت ظاهر شدن قرص ها ، بهتر است آنها را ترک کنید تا خود به خود ناپدید شوند ، یا برای خلاص شدن از آنها از داروی پزشکی مناسب تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۵:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

چگونه پوست خود را زیبا کنم

 

از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید یکشنبه - اشعه باعث می حداقل 80٪ از در نظر گرفته نشانه از پیری، از قبیل: کک و مک، نازک شدن از پوست، چین و چروک، و می تواند سرطان پوست شود، پس از آن باید محافظت پوست در به صورت روزانه از خورشید با اشعه و ضد آفتاب است که بلوک های اشعه ماوراء بنفش (UVA، UVB دکتر راجر در مرکز پزشکی نیویورک توصیه می کند هر دو ساعت یکبار دوباره از ضد آفتاب استفاده شود و علاوه بر کار در پوشاندن پوست با لباس ، سعی شود در ساعاتی که اشعه ماوراrav بنفش قوی است ، از نور مستقیم خورشید جلوگیری شود. پوشش محافظ ، استفاده از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب در روزهای سرد یا ابری ، زیرا حتی در این روزها ممکن است پوست در معرض آسیب اشعه قرار گیرد. [1]

تمیز کردن پوست حتماً روزانه پوست را تمیز کنید ، صورت را دو بار در روز ، یک بار صبح و یک بار شب قبل از خواب بشویید و از تونر برای از بین بردن آثار روغن ، کثیفی و آرایش از پوست استفاده کنید و حتماً آن را مرطوب کنید ، زیرا این امر برای مراقبت از پوست حتی برای افراد ضروری است. کسانی که پوست چرب دارند ، مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست را در نظر می گیرند. [2]

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید شما باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید ، تا از نظر ظاهری و ظاهری احساس کنید ، و این از طریق دریافت بیشتر میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل است ، و برخی تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم غنی از ویتامین C ، کم چربی های ناسالم و کربوهیدرات های فرآوری شده یا تصفیه شده موثر است. برای تقویت چهره جوان. [3]

آب آشامیدنی نوشیدن آب بیشتر برای حفظ رطوبت پوست و همچنین خوردن غذاهای غنی از آب مانند: میوه ها و سبزیجات خام و آب آنها نیز امکان پذیر است ، زیرا روش خوبی برای افزایش نیاز اساسی بدن به آب است. [4]
 

درمان مشکلات پوستی برای یافتن راه حل برای مشکلات پوستی می توان از متخصصان مشاوره گرفت ، زیرا مشکلات زیادی وجود دارد که پوست ممکن است در معرض آن قرار گیرد ، مانند بثورات و آکنه ، بنابراین برای بدست آوردن پوستی کامل باید با متخصصین پوست یا پوست درمان شود. [2] 

۲۲ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

شوره سر

حقایق
شوره سر یک بیماری مزمن و بی ضرر است که وقتی پوست سر خشک یا چرب می شود و پوسته های سفید پوست مرده را ایجاد می کند که در مو یا شانه ها ایجاد می شود.

اگرچه شوره سر بی خطر است ، اما شوره سر ممکن است برای کسانی که به آن مبتلا هستند شرم آور باشد. شوره سر معمولاً از سنین 10 تا 20 سالگی شروع می شود و 40٪ افراد بالای 30 سال را مبتلا می کند.

علل
سلول های پوستی به طور مداوم روی پوست سر تشکیل می شوند ، بنابراین ریزش سلول های مرده پوست یک روند طبیعی است. با این حال ، گاهی اوقات با شوره سر ، سلول های پوستی با سرعت بیشتری نسبت به حد طبیعی ریخته می شوند. روغن حاصل از پوست سر باعث جمع شدن سلولهای پوست شده و به صورت پوسته های سفید ظاهر می شود.

شوره سر می تواند در اثر موارد مختلفی ایجاد شود ، از جمله خشکی پوست. حساسیت به محصولات مو ؛ و بیماری های پوستی مانند درماتیت سبورئیک یا اگزما.

رشد بیش از حد یک قارچ شبیه مخمر نیز می تواند باعث ایجاد شوره شود. این رشد بیش از حد می تواند ناشی از استرس ، هورمون ها ، چربی بیش از حد پوست سر یا مشکلات سیستم ایمنی بدن باشد.

 

علائم و عوارض
علائم شوره سر شامل پوسته های سفید پوست مرده در مو و شانه ها و همچنین خارش ، قرمز یا پوسته پوسته پوست است. پوسته های شوره سر معمولاً در سراسر پوست سر پخش می شوند.

اگر درماتیت سبورئیک علت ایجاد شوره باشد ، علائم معمولاً به تدریج ظاهر می شوند. پوست سر خشک یا چرب می شود ، قرمز شده و احساس خارش می کند. سلول های پوستی با از بین رفتن ، به پوسته های مایل به زرد تبدیل می شوند. یک مورد بد درماتیت سبورئیک نیز می تواند باعث ایجاد علائم در سایر قسمت های بدن شود. پوسته پوسته شدن به رنگ زرد یا مایل به قرمز می تواند روی خط مو ، داخل و اطراف گوش ها ، یا روی بینی و سینه ظاهر شود. نوزادان تازه متولد شده مبتلا ممکن است در پوست سر بثورات پوستی ضخیم ، مایل به زرد و پوستی ایجاد کنند که به آن گهواره می گویند.

تشخیص
شوره سر بیماری است که افراد می توانند از طریق علائم خارش ، خشکی و پوسته پوسته سر خود را تشخیص دهند. درماتیت سبورئیک به صورت پوستی به رنگ قرمز با پوسته های ملایم ، چرب ، زرد و پلاک هایی با حاشیه نامشخص ظاهر می شود.

درمان و پیشگیری
شوره سر اغلب می تواند یک بیماری مزمن باشد ، اما با درمان مناسب می توان آن را کنترل کرد. ابتدا سعی کنید با شامپوی غیر دارویی شامپو بزنید ، پوست سر را محکم ماساژ دهید و سپس خوب بشویید. شستشوی مکرر پوسته پوسته ها را از بین می برد ، چربی را کاهش می دهد و از تجمع سلول های مرده پوست جلوگیری می کند. اگر این کمکی نکرد ، شامپوهای مخصوص ضد شوره معمولاً مفید هستند. دستورالعمل استفاده به شامپوی خاص استفاده شده بستگی دارد. بعضی از آنها به صورت روزانه استفاده می شود ، در حالی که برخی دیگر فقط یک یا دو بار در هفته استفاده می شود.

هنگام انتخاب شامپوی بدون نسخه ، به دنبال مواد ضد شوره مانند کتوکونازول * ، سلنیوم سولفید ، سالیسیلیک اسید ، گوگرد ، قیر ذغال سنگ یا روی پیریتیون باشید. ممکن است لازم باشد قبل از یافتن محصولی که برای شما مناسب است چند محصول را امتحان کنید.

اگر آماده سازی های بدون نسخه بعد از 2 هفته در ایجاد بهبودی موفقیت آمیز نبودند یا شرایط بدتر شد ، باید به پزشک مراجعه کنید. یک پزشک ممکن است یک لوسیون کورتیکواستروئید برای استفاده در پوست سر تجویز کند. هرگز بدون توصیه پزشک از کورتون برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید. آنها می توانند پوست را نازک کرده و عوارض جانبی دیگری ایجاد کنند.

برای نوزاد با کلاه گهواره ، مقدار کمی روغن معدنی را به مناطق خشک پوست سر بمالید تا پوسته نرم شود. سپس با مسواک زدن آرام ترازوها را بردارید. سپس می توانید موهای نوزاد را با شامپوی ملایم کودک بشویید. اگر این اقدامات کمکی نکرد ، سعی کنید مقدار کمی روغن معدنی گرم شده را هنگام خواب بمالید و سپس صبح آن را با شامپو پاک کنید. اگر این موثر نیست ، در مورد مراحل بعدی با پزشک کودک خود صحبت کنید.

به طور کلی از شامپوها و لوسیون های کورتیکواستروئید برای نوزادان استفاده نمی شود ، زیرا نوزادان آنها را خیلی راحت تر از بزرگسالان از طریق پوست جذب می کنند. خبر خوب این است که درپوش گهواره معمولاً در نهایت و بدون هیچ گونه درمانی در اولین سال زندگی کودک از بین می رود.

برای کمک به کنترل شوره سر ، مرتباً شامپو بزنید ، میزان استرس خود را کاهش دهید ، سعی کنید استفاده از محصولات مو (به عنوان مثال ژل و اسپری) را کاهش داده یا متوقف کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

 

۱۲ آبان ۹۹ ، ۱۵:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

25 راه طبیعی برای حفظ پوست جوان و درخشان

وقتی صحبت از اهداف مراقبت از پوست می شود ، به نظر می رسد که کلمه "درخشان" در سطح جهانی رتبه برتر ذهن را دارد. بنابراین ، در جستجوی یک چهره سالم و درخشان ، ما تحقیقات را جستجو کردیم ، از متخصصان بهره برداری کردیم و به دنبال آداب و رسوم آزمایش شده برای بررسی بهترین توصیه ها بودیم: این لیست فقط شامل مواردی است که با Capital-W کار می کنند .

1. روزانه از ضد آفتاب ایمن و دارای مواد معدنی استفاده کنید.

یک SPF تمیز و مبتنی بر مواد معدنی باید روزانه و در تمام طول سال استفاده شود. هیدی والدورف ، متخصص پوست با مجوز هیئت مدیره ، توضیح می دهد: "اشعه ماورا بنفش به طور واضح سرطان زاست ." والدورف برای محافظت از پوست شما توصیه می کند از کرم ضد آفتاب پایه معدنی استفاده کنید ( بدنبال مواد فعال مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم باشید) که SPF 30 یا بالاتر باشد و هر روز صبح آن را به عنوان آخرین مرحله در مراقبت از پوست خود استفاده کنید. از آنجا که ضد آفتاب معدنی مانع فیزیکی است ، باید به عنوان آخرین مرحله قبل از آرایش استفاده شود: هر ماده مراقبت از پوستی که سعی کنید بعد از آن استفاده کنید ، نفوذ نمی کند. 

2. کلاژن را امتحان کنید. *

فراوان ترین پروتئین در بدن شما - و پوست شما - کلاژن است و متأسفانه ذخایر طبیعی این پروتئین اساسی با افزایش سن از بین می رود.  مکمل های کلاژن پر از اسیدهای آمینه است ، که نشان داده شده است که باعث سلامت مو ، پوست و ناخن ما می شود . * با خوردن پپتیدهای کلاژن هیدرولیز شده ، مکمل جذب بدن می شود و می تواند از روند تجدید سلول های پوست حمایت کند ، تحریک فیبروبلاست سلول ما (یا آنچه باعث ایجاد کلاژن و الاستین در بدن می شود) ، در نتیجه باعث ایجاد یک پوست سالم ، درخشان و محکم می شود. * 

3. لایه برداری کنید.

نانسی سامولیتیس ، پزشک متخصص پوست ، که دارای لایه برداری معتبر است ، توضیح می دهد: "من یک اسکراب یا پارچه خشن را توصیه نمی کنم" ، که لایه برداری را به عنوان یکی از بهترین توصیه های خود برای درخشش پوست ذکر می کند. "لایه برداری روزانه با مواد پاک کننده اسید غیر تحریک کننده یا تونری که سلولهای مرده پوست را در سطح حل می کند ، منجر به درخشندگی پوست می شود." چطور؟ از بین بردن لایه خارجی سلولهای مرده پوست به صافی بافت پوست کمک می کند ، میزان جذب محصولات مراقبت از پوست را افزایش می دهد و رنگ پوست شما را روشن می کند.

4- از روده خود مراقبت کنید.

تحقیقات نشان می دهد که زمینه های مربوط به سلامت روده می تواند از بسیاری جهات ، از آکنه گرفته تا اگزما ، روی پوست ظاهر شود. این اتصال حتی یک نام دارد: محور روده و پوست . به طور کلی سلامتی روده بسیار ظریف و پیچیده است ، و مهم این است که (به همین دلیل بسیاری از موارد) همه باید وقت بگذارند و یاد بگیرند که چگونه از فلور روده منحصر به فرد خود مراقبت و تغذیه کنید. با این حال ، برای اهداف این مقاله ، یک دستورالعمل کلی در اینجا آمده است: هر چیزی که به روده شما آسیب برساند (شکر ، غذای فرآوری شده) همچنین ممکن است به پوست شما آسیب برساند. همچنین ، ببینید: در اینجا دلیل این است که اگر پوست شفاف می خواهید روده خود را بهبود دهید . 

5. چربی های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سامولییت توضیح می دهد: "چربی های سالم مانند چربی موجود در مغزها ، بذر کتان و آووکادو می توانند به بدن شما برای ایجاد غشاهای سلولی سالم و قوی کمک کنند. والدورف موافق است و توضیح می دهد که "نخوردن کافی چربی های سالم باعث خشکی پوست و مو می شود و افزایش این چربی ها در رژیم غذایی ممکن است در برخی شرایط پوستی که با خشکی بیش از حد مشخص می شوند ، کمک کند." دیگر غذاهای سالم چربی به برای پوست درخشان شامل ماهی آزاد، دانه چیا، روغن زیتون و تخم مرغ سالم. 

6. میکروبیوم پوست خود را متعادل نگه دارید.

درست مثل روده ، یک میکروبیوم پوستی سالم و متعادل برای حفظ سلامت پوست متعادل ضروری است. این باکتری های میکروسکوپی پوست را مرطوب و لطیف نگه می دارند ، با رادیکال های آزاد مقابله می کنند ، از عفونت جلوگیری می کنند و حتی در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کنند . با اجتناب از صابون های خشن و اسکراب ، که می توانند روغنهای اساسی و باکتری های سازنده میکروبیوم پوست را از بین ببرند ، خود را در این امر کنترل کنید. در طرف مقابل ، از محصولات مراقبت از پوست که به طور خاص برای تقویت میکروبیوم پوست فرموله شده اند ، استفاده کنید ، مانند محصولات حاوی پروبیوتیک های پیش و پروبیوتیک (در اینجا لیست بهترین محصولات برای حمایت از میکروبیوم پوست سالم است ). 

7. محصولات مراقبت از پوست را بلافاصله بعد از استحمام استفاده کنید.

شاید یکی از اساسی ترین ترکیبات پوست سالم رطوبت باشد. علاوه بر یک روال با کیفیت مراقبت از پوست ، زمانی که محصولات خود را استفاده می کنید می تواند بر حفظ رطوبت تأثیر بگذارد. نکته برتر والدورف: بلافاصله پس از بیرون پریدن از دوش ، مراقبت از پوست خود را انجام دهید. وی می گوید: "استفاده از مرطوب کننده به صورت روزانه بر روی صورت و بدن پس از شستشو باعث رطوبت و جبران مجدد آن می شود." "حفظ پوست خوب بسیار بهتر از تلاش برای رسیدن به پوست پس از خشک شدن پوست ، ملتهب شدن و ناراحتی آن است."

8- روال ماساژ صورت را تمرین کنید.

نه تنها احساس لذت بخشی می کند ، بلکه ماساژ صورت می تواند تنش را کاهش داده و گردش خون را افزایش دهد ، در نتیجه به سلامت سلول های پوست کمک می کند و به تخلیه لنفاوی کمک می کند. به یک برنامه روزمره gua sha صورت متعهد شوید یا از غلتک یشم استفاده کنید . فقط چند دقیقه در روز طول می کشد ، و درخشش ماساژ پس از صورت (با احترام از گردش خون فوق الذکر) بسیار ارزشمند خواهد بود. 

9. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید.

سامولیتیس می گوید: "هرچه رنگارنگ تر ، بهتر باشد." "مورد علاقه من سبزیجات تیره و برگ دار و توت است." در واقع ، میوه ها و سبزیجات بهترین منابع آنتی اکسیدان ها محسوب می شوند. برخی از غذاهای بسته آنتی اکسیدانی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید شامل زغال اخته ، کلم پیچ ، اسفناج و شکلات تلخ - جایزه - است. 

10. فعال بمانید.

ورزش باعث افزایش جریان خون در بدن می شود و در نتیجه اکسیژن ، مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی را به پوست وارد می کند. خط پایین: کار کردن به داشتن پوستی روشن و با ظاهری بهتر منجر می شود. 

11. از ویتامین C استفاده کنید.

یکی از بهترین مواد موضعی برای درخشش پوست ، ساده و ساده ، ویتامین C است - که روی همه انواع پوست کار می کند تا رنگ آن را یکدست و روشن کند. تحقیق در مورد تهیه این ادعاها کاملاً منطقی و گسترده است: ویتامین C می تواند باعث از بین رفتن رنگدانه ، محافظت در برابر متجاوزان محیطی ، روشن شدن رنگ پوست و تولید کلاژن و الاستین شود. خط پایین: برای درخشش پوست کلیدی است. 

12. پوست خود را انتخاب نکنید.

به عنوان یک قانون کلی ، پس از استفاده از محصولات ، دستان خود را (به احتمال زیاد کثیف) از صورت خود دور نگه دارید. والدورف می گوید: "برداشتن پوست - جوش ها ، آسیب ها یا فقط قسمت های خارش دار - باعث بدتر شدن مشکل می شود و در نهایت می تواند منجر به عفونت و زخم شود."

13. هیدراته بمانید.

این افسانه نیست: نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی پوست ضروری است. مرطوب نگه داشتن پوست باعث می شود پوست مرطوب ، سالم و حدس بزنید درخشان باشد. این به ذکر همه مزایای بی پایان نوشیدن H20 کافی نیست . در حالی که هشت لیوان (8 اونس) در روز دستورالعمل کلی است ، مصرف آب برای همه یک اندازه نیست ، بنابراین به آنچه بدن شما نیاز دارد گوش دهید. 

14- از جایگزین رتینوئید یا رتینول استفاده کنید.

سامولییت می گوید: "چه پوست شما با رتینول های بدون نسخه و چه رتینوئیدهای بدون نسخه بهتر عمل کند ، این ماده در لیست من برای تقویت پوست سالم و درخشان است." "اول ، این در واقع آسیب DNA ناشی از آفتاب و محیط را ترمیم می کند و حتی می تواند در برابر ضایعات پوستی پیش سرطانی محافظ باشد. دوم ، با بالا بردن سرعت تسریع در گردش سلول های پوستی ، لایه بالایی پوست را از ایجاد و کسل نگه می دارد."

اگر تصمیم می گیرید که رتینول ها برای شما مناسب نباشند - به هر دلیلی - باکووئیل را در نظر بگیرید ، یک گزینه طبیعی که همان نتایج را می دهد.

15. صورت را به طور منظم تهیه کنید.

ما می دانیم ، می دانیم - این همیشه عملی نیست. سامولیتیس می گوید ، اما اگر در بودجه شما باشد ، تهیه منظم صورت یکی از بهترین راه ها برای حفظ دید سالم و درخشان است. در حالت ایده آل ، هر ماه یک صورت را هدف قرار دهید ، که این به سرعت با چرخه تجدید طبیعی سلول های پوست شما کاهش می یابد. 

16- از غذاهای تحریک کننده بالقوه خودداری کنید.

شما از قبل می دانید که چه هستند: غذاهایی که بسته بندی شده ، فرآوری شده و دارای قند زیادی هستند و همچنین لبنیات. سمولیت توضیح می دهد: "قند ، لبنیات و غذاهای فراوری شده بیش از حد می تواند باعث التهاب پوست شود و منجر به ایجاد بثورات و شکستگی شود." اگر فقط می توانید یکی از این غذاهای بدون مواد غذایی را از بین ببرید ، آن را به شکر فرآوری شده تبدیل کنید ، زیرا تحقیقات اخیر ارتباط بین غذاهای پر قند و آکنه و همچنین التهاب کلی سر انگشتان را تأیید کرده است. 

17. سیگار نکشید.

واضح است ، اما به دلایل بسیاری ، ارزش تکرار آن را دارد: سیگار کشیدن اثرات مخربی بر روی بدن شما از سر تا پا دارد - شامل پوست. والدورف توضیح می دهد ، با توجه به درخشش ، "سیگار کشیدن اکسیژن رسانی به پوست را محدود می کند ، تجمع رادیکال های آزاد آسیب رسان را افزایش می دهد و خطر ابتلا به برخی سرطان های پوست را افزایش می دهد." 

18. به ماسک صورت سر بزنید.

به نظر ما ، ماسک های صورت را حتی نباید یک تمایل به حساب آورد - شما باید این موارد را به طور مرتب استفاده کنید. برای به حداکثر رساندن درخشش ، ترکیبات مرطوب کننده ماسک صورت مانند اسید هیالورونیک ، هیالورونات سدیم و ویتامین E را انتخاب کنید. 

19. سد پوستی خود را تقویت کنید.

پوست خارش دار ، پوسته پوسته و خشک؟ موانع پوستی شما احتمالاً به خطر افتاده است. با استفاده از مرطوب کننده ها و پاک کننده هایی که با سرامیدها ، یکی از اجزای اصلی مانع پوست (که می تواند توسط مواردی مانند تمیز کردن بیش از حد از بین برود) ، آن را تقویت کنید. 20. زیبایی خود را بخوابید.

دلیل مهم دیگر برای اولویت قرار دادن خواب: خواب ناکافی یا آشفته می تواند پوست شما را ویران کند. تحقیقات نشان داده است که کیفیت پایین خواب می تواند باعث افزایش علائم پیری پوست (خطوط ریز و چین و چروک) و عملکرد سد پوست به خطر بیفتد. مانند آب ، هشت ساعت قانون استاندارد برای خواب است ، اما همیشه به بدن گوش دهید. 

21. نیکوتین آمید ریبوزاید مصرف کنید.

این مولکول که از نظر فنی نیکوتینامید ریبوزاید (NR) نامیده می شود ، برای ترمیم و بازیابی سلامت و عملکرد سلول - از داخل و خارج کار می کند. * در بدن ، این شکل از ویتامین B3 به کوآنزیم NAD تبدیل می شود. مانند اکثر چیزهای خوب دیگر (کلاژن ، الاستین ، اسید هیالورونیک - شما آن را نامگذاری می کنید) ، سطح NAD + ما به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد ، بنابراین جایگزینی آنچه از دست می رود ، مزایای زیادی دارد . *

nr + mindbodygreen از نظر بالینی مکمل افزایش سطح NAD + است. * به علاوه ، این روش در هزاران روش دیگر برای حمایت از پوستی سالم و درخشان کار می کند: یعنی ارائه محافظت از آنتی اکسیدان ، بازیابی عملکرد سد پوست و دوباره پر کردن سطح سرامید. *

22- آرایش خود - و ابزار آرایش - را تمیز نگه دارید.

برس های آرایشی ، کیف ها و اسفنج ها اساساً زمینه هایی برای تکثیر باکتری ها ، سلول های مرده پوست ، چربی و آلودگی هستند - همه این موارد می تواند به طور جدی مانع تلاش شما برای درخشش پوست شود. بنابراین ، همه چیز را بهداشتی نگه دارید! وسایل آرایش خود را به طور منظم و ایده آل هر هفته تمیز کنید 

23. همه چیز را ولرم نگه دارید.

یکی از رایج ترین اشتباهات شستشوی صورت : استفاده از دمای اشتباه آب. شستشوی چهره (و مو) با آب بیش از حد داغ می تواند مانع پوست شما را از روغن های طبیعی آن پاک کند ، که می تواند پوست را خشک کرده و منجر به ایجاد مانع در معرض خطر شود. آب بیش از حد سرد کار را به پایان نمی رساند و ممکن است باعث آلودگی و آرایش روی پوست شما شود. بنابراین وقتی صحبت از پاکسازی می شود ، به دمای آب که ولرم است بچسبید. 

24. استرس را به حداقل برسانید.

ما می دانیم که آسان تر از انجام این کار ، اما احساس استرس مزمن می تواند به پوست شما آسیب جدی برساند - و حتی باعث ایجاد مشکلات مختلفی از جمله اگزما و پسوریازیس می شود. دلایل بیشتری برای متعهد بودن به یک روال مناسب مراقبت از خود ، هر آنچه که برای شما به نظر می رسد (گرچه ممکن است ما چند نکته ذکر شده مانند اختصاص وقت برای ماسک های صورت ، صورت ، ورزش و خواب زیبایی را به شما پیشنهاد دهیم). 

25. مرطوب کنید.

آیا لازم است بیشتر بگوییم؟ مرطوب نگه داشتن پوست یکی از سریعترین بلیط های صورت درخشان است. از مرطوب کننده های روزانه خود صرف نظر نکنید ، حتی اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است و روی مواد موادی که اثبات شده هیدراته شدن هستند (مانند پپتیدها ، الکترولیت ها و سرامیدها) سرمایه گذاری کنید 

۱۲ آبان ۹۹ ، ۱۳:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri

آیا می توانم از ویتامین ها برای رشد مو استفاده کنم؟

گرچه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ویتامین های منفرد می توانند مو را به رشد سریع تر ترغیب کنند ، اما کمبود ویتامین های خاص می تواند منجر به ریزش مو یا موهای نازک و شکننده شود. مصرف کافی هر ویتامین در رژیم غذایی ممکن است به سلامت مو کمک کند.

محققان مطالعاتی در مورد چگونگی حمایت مواد مغذی زیر از رشد مو انجام داده اند:

  • ویتامین D
  • ویتامین E
  • ویتامین های B کمپلکس

در این مقاله اطلاعاتی در مورد چگونگی تقویت این ویتامین ها و سایر موهای سالم و سالم ارائه شده است.

ویتامین دی

مکمل با ویتامین D ممکن است ارتباط مستقیمی با رشد مو نداشته باشد ، اما کمبود آن ممکن است بر سلامت مو تأثیر بگذارد.

یک بررسی در سال 2019 شواهدی را نشان داد که می تواند ارتباطی بین کمبود ویتامین D و آلوپسی آره آتا داشته باشد که می تواند ریزش شدید مو داشته باشد. در بسیاری از مطالعات انجام شده در این بررسی میزان کم ویتامین D در افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا مشاهده شده است. آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است.

طبق بررسی ، برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که علائم آلوپسی آره آتا ممکن است در افرادی که سطح پایین ویتامین D دارند شدیدتر باشد.

با این حال ، نویسندگان یک مطالعه در سال 2016 که اطلاعات 55929 زن در ایالات متحده را جمع آوری کرد ، ارتباطی قوی بین مصرف کل ویتامین D و ریزش مو در آلوپسی آره آتا پیدا نکردند. همچنین شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد ویتامین D می تواند منجر به رشد مجدد مو شود.

برخی مطالعات نشان داده اند که سطح پایین ویتامین D ممکن است با ریزش موی زنان همراه باشد ، که رایج ترین نوع ریزش مو در زنان است. با این حال ، برای تأیید این پیوند بالقوه ، مطالعات بیشتری لازم است.

همچنین برای تأیید فواید بالقوه ویتامین D برای رشد مو تحقیقات بیشتری لازم است.

دریافت کافی ویتامین D

دفتر مکمل های غذایی توصیه می کند که بزرگسالان روزانه 600 واحد بین المللی (IU) یا 15 میکروگرم (میکروگرم) ویتامین D دریافت کنند.

با این حال ، بسیاری از کارشناسان موافقت می کنند که این توصیه روزانه برای رسیدن به سطح مطلوب خون بسیار کم است ، که اکثر کارشناسان موافقند بین 30 تا 60 نانوگرم در میلی لیتر (ng / ml) است .

افراد با درخواست آزمایش خون از پزشک می توانند میزان ویتامین D خود را در مورد کمبود یا عدم وجود آن را دریابند.

تعداد کمی از مواد غذایی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین D هستند ، اما غذاهای زیر از بهترین منابع هستند:

  • ماهی ، مانند ماهی قزل آلا یا شمشیر ماهی
  • قارچ
  • زرده تخم مرغ
  • آب پرتقال غنی شده
  • شیر غنی شده

قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز ضروری است ، زیرا این امر بدن را قادر به تولید ویتامین D می کند. افراد باید به یاد داشته باشند که از ضد آفتاب استفاده کنند ، با این حال ، زیرا قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد باعث آسیب به پوست می شود.

مکمل های ویتامین D برای خرید در دسترس هستند به صورت آنلاین ، اما فرد همیشه باید قبل از مصرف هرگونه ویتامین با پزشک خود مشورت کند.

گفته شد ، مکمل های ویتامین D نسبتاً بی خطر هستند و سمیت آن بسیار نادر است.

با این حال ، مصرف ویتامین D در دوزهای بسیار بالا می تواند منجر به سمیت شود که ممکن است منجر به عوارض شدید شود. دوز بیش از حد زیاد بیش از 50000 IU یا هنگامی که سطح ویتامین D خون بیش از 150 ng / ml باشد.

موارد سمیت ویتامین D معمولاً به دوز نامناسب مربوط می شود. برای جلوگیری از بروز مشکلات ، فرد باید از پزشک خود بخواهد سطح ویتامین D را آزمایش کند و دوز مناسب را پیشنهاد کند.

مصرف ویتامین D به همراه وعده غذایی حاوی چربی باعث بهبود جذب این ویتامین می شود.

 

 

ویتامین های گروه B برای متابولیسم و ​​عملکرد سیستم عصبی ضروری است.

ویتامین های B کمپلکس به تنظیم متابولیسم و ​​حفظ سیستم عصبی مرکزی کمک می کنند .

بسیاری از وب سایت ها و تأثیرگذارهای زیبایی همچنین ادعا می کنند که ویتامین های B معروف مانند B12 می توانند به تقویت و حالت دادن به مو کمک کنند. بخشهای زیر آنچه را که تحقیق می گوید بررسی می کنند.

ویتامین های B کمپلکس

محققان ارتباط بین ویتامین های B کمپلکس و ریزش مو را بررسی کرده اند ، اما آنها هنوز رابطه ای را تأیید نکرده اند.

ویتامین های B کمپلکس عبارتند از:

  • B1 یا تیامین
  • B2 یا ریبوفلاوین
  • B3 یا نیاسین
  • B5 یا اسید پانتوتنیک
  • B6 یا پیریدوکسین
  • B7 یا بیوتین
  • B9 یا فولات
  • B12 یا کبالامین

بهترین مصرف ویتامین ها از رژیم غذایی است. برخی از منابع غذایی ویتامین های B کمپلکس شامل:

  • غلات کامل
  • سبزیجات ، از جمله سبزیجات تیره و برگ دار
  • گوشت ، مانند جگر گاو و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ کامل
  • لوبیا و حبوبات
  • آجیل
  • آووکادوها

ویتامین های گروه B محلول در آب هستند ، به این معنی که بدن نمی تواند آنها را ذخیره کند. بدن هرچه را که استفاده نمی کند از طریق ادرار دفع می کند. به همین دلیل افراد باید روزانه ویتامین های محلول در آب مصرف کنند.

اگرچه منابع غذایی بهترین هستند ، اما ممکن است بسیاری از افراد برای تأمین نیازهای خود به مکمل B کمپلکس نیاز داشته باشند.

عواملی که می توانند مکمل را ضروری کنند عبارتند از:

  • سن بالاتر
  • وجود شرایطی که بر سیستم گوارش تأثیر می گذارد
  • پیروی از رژیم غذایی گیاهی
  • بارداری
  • استفاده از داروهای خاص

افرادی که هر یک از این عوامل را دارند در معرض خطر کمتری در ابتلا به برخی ویتامین های گروه B هستند.

ویتامین B12

برخی منابع گفته اند که ویتامین B12 ممکن است در سلامت مو نقش داشته باشد. با این حال ، چندین مطالعه که در یک بررسی در سال 2019 ذکر شد ، هیچ مدرکی دال بر ارتباط بین تغییر در سطح B12 و ریزش یا احتباس مو پیدا نکردند.

اگرچه کمبود B12 ممکن است منجر به ریزش مو شود ، اما تحقیقات نشان نمی دهد افرادی که کمبود ندارند می توانند با استفاده از مکمل رشد موهای خود را بهبود بخشند.

با این وجود ، دریافت کافی ویتامین B12 برای سلامت کلی ضروری است. منابع خوب ویتامین B12 شامل گوشت ، لبنیات و سایر غذاهای حیوانی است. مکمل ها نیز موجود هستند.

علائم کمبود B12 شامل کم خونی و خستگی است.

دفتر پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سلامت نشان می دهد که بزرگسالان از 2.4 میکروگرم ویتامین B12 در روز است. افراد باردار روزانه به 2.6 میکروگرم و در افرادی که به کودک خود شیر می دهند به 2.8 میکروگرم در روز نیاز دارند.

همیشه قبل از مصرف مکمل ها با پزشک مشورت کنید ، زیرا برخی از آنها می توانند در اثرات دارو تداخل ایجاد کنند.

ویتامین B7

مقادیر کم ویتامین B7 یا بیوتین می تواند منجر به ریزش مو شود .

یک مطالعه در سال 2016 بر روی 541 زن در 38٪ از شرکت کنندگان در معرض ریزش مو ، کمبود بیوتین را نشان داد.

اگرچه تحقیقات نشان داده است که بیوتین مکمل می تواند برای رشد مو در افرادی که کمبود این ویتامین دارند مفید باشد ، اما شواهد کافی برای حمایت از استفاده از مکمل های بیوتین برای رشد مو در افرادی که دارای سطح بیوتین سالم هستند ، وجود ندارد.

ویتامین B کمپلکس برای خرید بصورت آنلاین در دسترس است.

محققان برخی مطالعات را در مورد ویتامین E و توکترینول انجام داده اند. ویتامین E یک ماده مغذی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کند.

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که غلظت ویتامین E در خون افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا به طور قابل توجهی کمتر از افراد فاقد این بیماری است. با این حال ، طبق بررسی سال 2019 ، همه مطالعات این یافته ها را تأیید نمی کنند .

همچنین نتایج یک مطالعه بالینی در سال 2010 نشان داد که استفاده از مکمل های توکترینو باعث بهبود سلامت مو در افراد مبتلا به آلوپسی می شود. این مکمل ها همچنین به جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند.

فرد می تواند با خوردن جوانه گندم ، اسفناج ، ماهی و بادام ویتامین E را در رژیم غذایی خود بگنجاند.

برخی از افراد تصمیم می گیرند روغن ویتامین E را مستقیماً بر روی پوست یا پوست سر خود بمالند و معتقدند که این امر باعث تسریع در بازسازی سلول می شود. با این حال ، شواهد علمی هنوز این موضوع را تأیید نمی کند.

ویتامین E نیز در داروخانه ها و بصورت آنلاین به صورت کپسول و به صورت مایع.

با این حال ، شایان ذکر است که مصرف بیش از حد مکمل با ویتامین E محلول در چربی می تواند باعث ریزش مو و همچنین سایر عوارض جانبی شود.

مطالعات کمی در مورد اثرات ویتامین های D ، B و E بر روی مو انجام شده است و حتی تعداد کمی از آنها به بررسی فواید رشد مو از سایر ویتامین های ضروری پرداخته اند.

لیست زیر برخی ویتامین های ضروری دیگر و چگونگی تأثیر آنها بر روی مو را بررسی می کند:

  • مولتی ویتامین: یک مولتی ویتامین می تواند منابع غذایی تمام ویتامین های ضروری را تکمیل کند. دریافت کافی ویتامین باعث بهبود سلامت کلی می شود و همچنین می تواند به محافظت از مو کمک کند. مولتی ویتامین ها هستندبرای خرید بصورت آنلاین موجود است.
  • ویتامین C: یکی از علائم کمبود ویتامین C ، موهای چوب پنبه است . این نشان می دهد که ویتامین C با وجود کمبود شواهد در مورد جلوگیری از ریزش مو ، ممکن است به حفظ سلامت مو کمک کند فلفل قرمز ، سبزیجات سبز برگ و مرکبات همه ویتامین C را تأمین می کنند ، با این حال مکمل ها هستندبرای خرید بصورت آنلاین موجود است .
  • ویتامین A: ویتامین A نیز به عنوان رتینول شناخته می شود ، به سلامت مو کمک می کند. این ماده از ترشح سبوم که ماده ای است که از شکستن مو جلوگیری می کند ، پشتیبانی می کند. مکمل های ویتامین A هستندبرای خرید بصورت آنلاین موجود است . با این حال ، برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند منجر به ریزش مو شود.

حفظ تعادل مواد مغذی در رژیم غذایی و تکمیل کمبودهای غذایی شناخته شده بهترین روش برای حمایت از سلامت مو است

یک سبد خرید حاوی مواد غذایی غنی از ویتامین هایی که رشد مو را تقویت می کننددر Pinterest به اشتراک بگذارید

۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۱:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
negin amiri